Uit een onderzoek Trends blijkt weer duidelijk: Vrouwen zijn de toekomst! Nog steeds spelen wij een achtergestelde rol in reclame. In tegenstelling tot de mannen die altijd de hoofdrol spelen. Vrouwen komen alleen in beeld als over make-up, verzorgingsproducten en dieet gaat. Onterecht want de toekomst ligt echt bij ons! Brouwers maak die switch en ga mee met de tijd!
Uit het onderzoek bleek dat de meeste aankoopbeslissingen door vrouwen worden gedaan. En dit wordt alleen maar meer. Dit jaar bleek uit onderzoek van de BOVAG dat voor een typisch mannenproduct: de auto in Utrecht de meeste auto’s door vrouwen worden gekocht! Nu is dit niet nieuw. Alleen wanneer zou dit nu toch eens in de maatschappij doordringen. Vrouwen krijgen een steeds hoger opleidingsniveau en gaan dan ook een nog belangrijkere rol spelen bij de aankoop van producten. Zeker omdat de overheid wederom onder de aandacht brengt dat meer vrouwen in topposities moeten komen. Van alle kanten wordt er gestimuleerd. Dus ook in producten en de verkoop van producten via reclames moet een switch plaatsvinden. De vrouw moet in beeld komen. En niet alleen bij vrouwen producten. Wij nemen ook beslissingen en daarbij spreek je niet over uitzonderelijke situaties. Dit bleek al uit het onderzoek. Bedrijven die dit oppakken zullen in de toekomst succesvoller zijn. Dus bierbrouwers zoals ik al vaker roep: de markt ligt open. Neem de werkende vrouw serieus. Op weekend.be wordt het voorbeeld van Jupiler aangehaald. Daar zeggen ze ‘mannen weten waarom’. Vrouwen weten dat ook! Geef je mening en stem op mijn poll rechtsonder op mijn blog. En waar Amstel zegt te begrijpen hoe mannen in elkaar zitten, kan ik alleen maar zeggen: Je begrijpt absoluut niet hoe vrouwen in elkaar zitten!
Lees ook:Alcoholische drank voorkomt beroerte
Lees ook:Vrouwen niet luisteren!
Lees ook:Bier steeds populairder bij jonge Belgen
Lees ook:Opvallend in de bierhoek
Lees ook:Nieuwe campagne Hertog Jan vrouwelijk?