Nieuwe topman Heineken, Alexas Nasard, houdt van wijn!

Per 1 februari 2010 is Alexas Nasard de nieuwe commercieel directeur in het Executive Committee bij Heineken. Een man die jarenlang ervaring heeft opgedaan bij Procter & Gamble waar hij verantwoordelijk is voor de persoonlijke verzorgingsartikelen. Hij heeft zich nog niet goed voorbereid op zijn nieuwe functie. Op linkedin staat namelijk dat hij houdt van WIJN proeven! Dus oh oh als dat maar goed gaat…. 

Bij Heineken wordt hij verantwoordelijk voor marketing, sales, innovatie en de groothandelsstrategie van Heineken. Ik ben heel erg benieuwd of deze ervaren man het vooral mannelijke merkimago van Heineken meer vrouw kan geven. Zou hij de innovatie doorvoeren om de focus langzaam iets meer op de vrouw te gaan verleggen. Hij heeft in ieder geval ervaring met het verkopen van typisch vrouwenproducten. Nu ben ik benieuwd of hij ook de marktpositionering van een inmiddels typisch mannenproduct, ja stereotypering hebben ze zelf voor gezorgd, kan aanpassen op de vrouw. Ik houd het nauwlettend in de gaten! Hopelijk houdt hij tegen die tijd ook van bier. Want bier verkopen aan het grote publiek is emotie verkopen! Anders vrees ik dat ook hij de neerwaardse spiraal van de Heineken consumptie niet kan stoppen.

Lees ook:Bierdrinkende Holly Valance boegbeeld Foster’s Gold
Lees ook:Nieuwe Sales Director Heineken
Lees ook:Heineken lanceert nieuwe thuistap: The Sub
Lees ook:H41, heeft iemand de nieuwe aanwinst van Heineken al geprobeerd?
Lees ook:Boetes Heineken en Bavaria blijven gelijk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.