Vandaag dient een kort geding dat door Heineken is aangespannen tegen Olm. Het etiket van het goedkopere alternatief voor de premium biermerken lijkt volgens Heineken teveel op het marktleidende biermerk. Met name de rode ster is voor Heineken onacceptabel. Zij eist dat alle flesjes uit de supermarkten worden gehaald. Vul de poll in! Lijkt het etiket volgens u op Heineken?
Oorspronkelijk kwam Olm als alternatief biermerk op de markt voor de horeca. Sinds februari 2010 is het nu ook voor de consument verkrijgbaar in de C1000 en andere kleinere supermarktketens. Directeur Mark Schneider, die voorheen ook bij Heineken werkte, ziet geen enkel probleem. De ster wordt volgens hem door honderden biermerken wereldwijd gebruikt. Overigens dacht ik direct dat Olm iets met Heineken had en vind het etiket zeker lijken!
Bron: NOS
Lees ook:Verliest Heineken binnenkort ster?
Lees ook:Belgische ruzie om blauw flesje
Lees ook:Heineken verklaart Olm de oorlog
Lees ook:Alcoholvrij bier tijdens de lunch
Lees ook:Heineken lanceert nieuwe thuistap: The Sub
Als je niet in staat bent om leestechnisch het verschil te kunnen ontdekken tussen “Olm” en “Heineken” is het beter om helemaal geen bier te drinken. Er staat toch zeer duidelijk “Olm” op het flesje. Maar verblind door hun arrogantie lukt het de Heineken-clan om dit verschil niet op te merken.
Wat de rode ster betreft, claimt Heineken ook alle rode sterren in het heelal?
Misschien zou het beter zijn voor Heineken om zich met de smaak en prijs van hun bier bezig te houden, want de verhouding daar tussen is ver te zoeken.
p.s. Olm is een uitstekend biertje qua smaak en prijs en daar wringt de schoen.
Uiteraard de woorden zijn anders . Echter het heeft ergens wel iets weg. Was het niet slimmer geweest om gewoon een hele andere uitstraling te kiezen om zo discussie te voorkomen?
Ze hebben geschikt. Zie ook nu.nl
ach gut het grote heineken en dat voor een sterretje dat is echt sneu.
Inderdaad een schikking. Hebben ze toch voor elkaar gekregen dat er iets wordt aangepast. Voelde Olm toch ook ergens nattigheid anders hadden ze nooit geschikt! http://www.nu.nl/economie/2205685/heineken-en-olm-schikken-geschil-flesje.html
Was ook niet heel erg opvallend dat Olm de boel gekopieerd had. De eerste keer dat ik het flesjes zag dacht ik ook dat het Heineken was.
Toch wel grappig dat een nieuwsbericht als dit een flinke piek op mijn website http://www.bier-aanbiedingen.nl veroorzaakt.
ik denk dat Olm hiermee een zeer succesvolle reclame campagne heeft ontketend.
En dat het grote Heineken hier nog lachend aan mee heeft gewerkt ook.