AB InBev heeft het biermerk en bierconcern Coors als sponsor van het American Football, NFL, van de troon gestoten. Al sinds 2002 was Coors het officiële biermerk dat gekoppeld was aan de meest populaire sport van Amerika. Volgens bronnen is er diep in de buidel getast.
Er zou twee keer zoveel betaald zijn dan wat Coors betaalde. Volgens een anonieme bron gaat het om een bedrag van meer dan 1 biljoen dollar. AB InBev heeft uiteraard een arrangement aan bieren. Het merk dat in 2011 aan de league verbonden zal zijn is Bud Light! Niet verwonderlijk aangezien dit merk zich in Amerika weer wat terug moet vechten. De verkoopcijfers bleven een beetje gelijk terwijl de afzet van Bud de laatste jaren behoorlijk terugliep. Voordat Coors sponsor werd was AB-InBev ook al voor heel wat jaren sponsor. Weer terug bij de basis dus!
Lees ook:Budweiser zakt steeds verder weg
Lees ook:‘Light’ bier: nieuwe trend?
Lees ook:Man leeft dagen op bier
Lees ook:AB InBev mag Grupo Modelo overnemen
Lees ook:Merkwaarde Heineken fors gestegen
Ik neem aan dat je het amerikaanse biljoen bedoeld en niet de europese. Maw meer dan 1 miljard dollar dus.
Altijd weer even kijken hoe snel en goed mijn berichten gelezen worden . Inderdaad, klopt als een bus!
Ja ja…
weet iemand waar bud in nederland gekocht kan worden??
Bud is te koop of te bestellen bij de slijter, bv de Mitra.