De light biermarkt in US heeft ‘t moeilijk

De light biermarkt in de V.S. heeft het moeilijk. Het marktaandeel van nagenoeg alle light bieren loopt terug. Mede omdat dat algehele bierconsumptie van pils terugloopt en omdat er zoveel concurrentie is gekomen in het light segment. Vreemd genoeg is de focus in de commercials van light bieren in Amerika op de man. Mijn inschatting zou zijn dat dit in Nederland absoluut niet zou werken. In de V.S. drinken mannen deze light bieren het meest. Let op: nu hebben ze een nieuwe aanpak die ook interessant is voor de Nederlandse markt. 

Nederlandse bierbrouwers let op! Ook hier hebben ze dus een groot mannenpotentieel. Corona Light gaat het nu over een andere boeg gooien. Ze heeft een commercial op de markt gebracht waarbij vrouwen en mannen net zo’n groot onderdeel zijn en jawel, de bierbeleving centraal staat! Het lijkt me goed om hier met zijn allen eens naar te kijken. Uiteraard zal ik in de gaten houden wat de effecten zijn van deze commercial op de bierconsumptie.

Ik zou zeggen: look yourself via http://www.advertolog.com/corona/adverts/moonlight-13780205/

Lees ook:‘Light’ bier: nieuwe trend?
Lees ook:Nieuwe Bavaria commercial met Hugh Hefner
Lees ook:Amerikaans populairste bier per staat
Lees ook:Nieuwe Grolsch commercial
Lees ook:Nieuwe Amstel commercial: vrouw drinkt ook bier

2 reacties op “De light biermarkt in US heeft ‘t moeilijk

  1. Eugene

    Mogelijk is er nog een andere reden:

    Speciaalbier wordt populairder in VS
    Retail Actueel, woensdag 11 augustus 2010 – Gebaseerd op: businessweek.com (5-8-2010) © Profnews 2010
    Steeds meer Amerikaanse bierdrinkers stappen over op speciaalbier. Noch de slechte economie, noch de hogere prijs van dergelijk bier schijnen een belemmering te vormen. De grote bierbrouwers zien hun marktaandeel dalen door de opkomst van speciaalbier.
    In de eerste helft van 2010 steeg de verkoop van speciaalbier in de VS met 9% in volume, terwijl de totale verkoop van bier met 2,7% afnam. Dat blijkt uit cijfers van de Brewers Association, de brancheorganisatie van de 1.625 Amerikaanse producenten van speciaalbier. Volgens C. James Koch, chairman van de grootste producent van speciaalbier, Boston Beer, ontwikkelt zich in de VS momenteel een echte biercultuur. Het bedrijf zag zijn omzet in het tweede kwartaal van 2010 met 10% stijgen ten opzichte van dezelfde periode in 2009.
    Na een aantal fusies en overnames kent de Amerikaanse bierindustrie twee grote spelers, MillerCoors met een marktaandeel van 29,1% en Anheuser-Busch InBev, het Belgische bedrijf dat Anheuser-Busch in 2008 overnam, met 50,1%. Speciaalbier is goed voor 7% van de markt.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.