Duvel Moortgat die De Koninck overneemt laat goede resultaten zien. In het eerste halfjaar van 2010 is een nettowinst geboekt van 9,3 miljoen euro. Dit komt neer op een stijging van 37% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Alle merken gaan erop vooruit. Hierin is uiteraard nog niets van de overname meegenomen. De goede resultaten zijn volgens de brouwer mede te danken aan de aandacht voor de medewerkers, een goede continue kwaliteit en aandacht voor kosten en goede wisselkoersevoluties.
Aan de verkoop van de drank is zichtbaar dat de winst voortkomt uit een goede stijging in de verkoop. Duvel Moortgat heeft onder andere de merken Duvel, Maredsous, Vedett, Liefmans en Chouffe bieren onder haar hoede. De brouwer verkocht in totaal 13,8% meer van deze bieren ten opzichte van de dezelfde periode vorig jaar. Ook de buitenlandse markten deden het goed die een omzetstijging van 16,5% noteerde ten opzichte van dezelfde periode in 2009. Zo steeg de V.S. met 26,7%, Nederland met 20,8% en Frankrijk met 13,2%. Ongelooflijk deze sterke stijging! Met name ook in Nederland!
De verwachting is dat de resultaten van De Koninck voor vijf maanden mee gaan lopen in de financiële rapporten van Duvel. De Koninck behaalde in 2009 een winst van 40.000 euro op een omzet van 23,7 miljoen euro. Uit een reactie op de website van Gazet van Antwerpen zou een groot deel van de winst worden gedoneerd aan een grote klant van Duvel, de Sint-Catharinakerk van Stabroek.
Lees ook:Mooi voorjaar goed voor Duvel verkoop
Lees ook:Winst Duvel zet niet verder door
Lees ook:De Koninck verkocht aan Duvel!
Lees ook:De Koninck krijgt andere positionering
Lees ook:Duvel Moortgat zet ruim 25% meer winst neer