Op 14 mei 2010 schreef ik over de Engelstalige website www.Talkingalcohol.com die door SABMiller, moederconcern van Grolsch, was gelanceerd om vrouwen beter te informeren over gezondheid en alcohol. Grolsch lanceert nu ook een Nederlandse versie van deze website. Deze is overigens gerichten op jong, oud, man en vrouw. Naast Nederland doen zoals zichtbaar is op de site ook andere landen mee! Met de site wil de brouwer verantwoord alcoholgebruik stimuleren.
Op de verpakkingen nodigt Grolsch consumenten uit om naar de site te gaan om daar informatie te krijgen over het gebruik en misbruik van alcohol en de invloed van alle Grolsch-bieren op het lichaam. Je vindt er alle ingrediënten van de bieren, het caloriegehalte en effecten van alcohol op de organen. Vanaf oktober zal de URL op de verpakkingen staan. Kijk hier voor de site: http://www.talkingalcohol.com/nederlands/index.asp
Grolsch-topman Rob Snel geeft aan dat de website één van de initiatieven is van Grolsch om verantwoord alcoholgebruik te stimuleren.
Lees ook:Grolsch voorziet verpakking van educatieve logo’s
Lees ook:SABMiller speelt in op vrouw en alcohol!
Lees ook:Grolsch bespaart 50 tot 70% op verlichting in productiehal
Lees ook:Grolsch ondergaat metamorfose
Lees ook:Grolsch meest duurzame bier van Nederland
Grappig. Grolsch brengt Amsterdam Navigator en Maximator uit, twee bieren die alleen maar bestaan om zo effectief mogelijk dronken te worden.
En nu hebben ze een site die iedereen moet wijzen op verantwoord alcoholgebruik? Dat lijkt me slecht te matchen.Zorg eerst maar eens dat je woorden zijn afgestemd op je daden.