Heineken start met ‘Know the Signs’ alcoholcampagne

In mijn jonge jaren ben ik ook weleens in Noordwijk gaan stappen. Echt de place-to-be voor de jongeren om uit te gaan. Dit zal niet voor niets de reden zijn dat de gemeente Noordwijk en Heineken Nederland hier een nieuwe confronterende alcoholcampagne lanceren. In het tweede en derde weekend van oktober wordt er in het uitgaansgebied gezamenlijk campagne gevoerd onder de naam ‘Know the signs Noordwijk’. Hierbij wordt ingespeeld op het afwijkende gedrag van jongeren als er alcohol in het spel is.

Heineken Nederland heeft de alcoholcampagne internationaal opgezet en speciaal in samenwerkng met de gemeente Noordwijk toegespits. Op www.knowthesigns.com is te zien wat de gevaren zijn van alcoholgebruik en hoe de campagne in zijn werk gaat. Een speciaal team gaat in Noordwijk de straat op en confronteert de jongvolwassenen via een interactief kaartspel met de stereotype gedrag als mens gedronken heeft.

 

Ik ben erg benieuwd naar de effecten van deze werkwijze. Voor mijn gevoel is het wellicht wat kinderachtig. Het zijn getrainde teams, ze zullen het wel weten. Naar mijn idee zou het gewoonweg ook eens helpen als dronken jongeren gefilmd worden en naderhand als ze weer nuchter zijn hiermee geconfronteerd worden. Een soort wegmisbruikers. Volgens mij is het schokeffect dan groter. Kunnen ze hier niet een programma van maken? Zou naar mijn idee wel goed passen in het huidige alcoholbeleid. Wat wel sterk is, is dat mensen via de social networks vrienden en bekenden te schande kunnen maken door foto’s en video’s te koppelen. Nu is de vraag natuurlijk of dit massaal gaat gebeuren.

Bron: Heineken

Lees ook:Zou de Take Zero actie werken?
Lees ook:Beloning voor jongeren die niet drinken
Lees ook:‘Jongerenbier’ Cuvée des Trolls succesverhaal
Lees ook:Nederlandse Brouwers en GGD Nederland samen om tafel
Lees ook:DJ Armin van Buuren boegbeeld verantwoord alcoholgebruik

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.