‘Jongerenbier’ Cuvée des Trolls succesverhaal

Na 10 jaar is het jongerenbier Cuvée des Trolls een groots succes. Eind jaren ’90 ondernam Hugues Dubuisson van de gelijknamige familiebrouwerij actie op de trend dat jongeren steeds minder warm liepen voor producten van eigen bodem. Een nieuw concept speciaal voor jongeren was het doel. Niet alleen het bier maar ook de naam en het beeld moest toegankelijk en anders zijn 

 

Een licht bier, niet te zoet en met een fruitig karakter zou de jongerenwereld veroveren. Zeker met een naam afgeleid uit de boeken van Tolkien, de Cuvée des Trolls, moest het succes compleet worden. Met de slogan ‘dat wordt slikken’ is de studentenstad Louvain-La-Neuve in het geheel veroverd. Inmiddels is het een van de meest verkochte bieren van Brouwerij Dubuisson. Speciaal ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van het merk is er nu een ‘limited edition’ fles Cuvée des Trolls Spéciale 10 Years van 75cl.

Nu ben ik benieuwd of de Limited Editions ook door jongeren worden gekocht. Ik het toch het idee dat dit soort exclusieve flessen juist bij ouderen in trek zijn. Zo gaat het jongerenbier wellicht toch weer een sprongetje maken naar de oudere generatie. Toch een heel slim idee. Is het niet mogelijk om dit soort bieren ook voor de Nederlandse jongeren te maken? Zij zijn toch onze toekomst. Of is dit nog te vroeg? Ik zie hier wel een duidelijke markt. Dan krijg je een soort Flügl in bier voor jongeren. Idee?

Lees ook:Heineken start met ‘Know the Signs’ alcoholcampagne
Lees ook:Bier proeven: Cuvee des Trolls
Lees ook:Zou de Take Zero actie werken?
Lees ook:Winnaars Gouden Glazen
Lees ook:Brouwerij Dubuisson zoekt concurrentie met partywijn

Eén reactie op “‘Jongerenbier’ Cuvée des Trolls succesverhaal

  1. Bas

    Marketingtechnisch zal het wel iets te betekenen hebben maar wat is een “jongerenbier”? Vroeger, had je op vrijdag in de stad bier voor 69 cent in café de Groene Seal (Breda). Dat was voor ons “jongerenbier”. Met andere woorden: goedkope pils.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.