Duvel Moortgat zorgt voor opschudding!

Eind maart 2011 zal de introductie van het merk Liefmans plaatsvinden in de supermarkt. Duvel Moortgat gaat het fruitige, zoete bier nu ook in het retailkanaal inzetten. Het bleek vorig jaar al een hit in horeca en dat moet het nu ook in de supermarkt worden.

Martin Strijtveen, directeur van Duvel Moortgat Nederland, geeft aan dat meer jongeren, vanaf 20 jaar, dit bier moeten gaan drinken. Wellicht hebben jullie de reclame van Liefmans on the rocks ook al eens gezien? Hiermee probeert Duvel het imago van Liefmans wat moderner en jonger te maken. Een hele slimme zet, echter vraag ik mij af of dit goed is voor het bierimago. De presentatie van bier op deze manier lijkt namelijk meer op een cocktail. Aan de andere kant is het wel een opening naar een nieuw jong publiek voor bier. Met jong wordt overigens niet bedoeld de jongeren onder de 20 jaar.

Duvel deed het in 2010 goed en had 10% meer omzet. Ook  het merk La Chouffe deed het erg goed, De Koninck had het een stuk moeilijker. Volgens strijtveen heeft dit merk echter nog genoeg potentie. Uiteraard zal ik het eind maart in de gaten houden! Het is wel apart dat een Belgisch merk fruitbier in Nederland een ander imago probeert te geven. Uiteraard zou bijvoorbeeld Heineken ook dergelijke stappen kunnen zetten.

Bron: Profnews

Lees ook:Familie haalt Duvel Moortgat mogelijk van de beurs
Lees ook:De Koninck verkocht aan Duvel!
Lees ook:Duvel Moortgat doet goede zaken!
Lees ook:Duvel Moortgat noteert 11% omzetgroei in 2012
Lees ook:Duvel Moortgat zet ruim 25% meer winst neer

3 reacties op “Duvel Moortgat zorgt voor opschudding!

  1. Bas

    Denk niet dat het iets voor mij is, doe mij maar gewoon een Duvel :-)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Coen

    Ik weet het niet hoor…

    Ten eerste, op jongeren gericht ?!? Ik zie de STAP al steigeren….

    Ten tweede, maar da’s persoonlijk en misschien wel raar, maar als horeca ben ik juist geinteresseerd in bieren die je nou net niet in het supermarktkanaal vindt.
    (Helaas, om sommige bieren kun je gewoon niet heen)

      /   Beantwoorden  / 
  3. Joanne

    Liefmans Fruitesse on the rocks is echt heerlijk. Als je van een zeer zoete rosebier houdt, is dit echt aan te bevelen!
    Ik kan niet wachten tot het in de supermarkt ligt!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.