Heineken maakt zo blijkt uit The Telegraph plannen om cidermerk Strongbow en de bieren Dos Equis en Sol wereldwijd te gaan introduceren, volgens Alexis Nasard, hoofd commercie. Overigens wordt momenteel veel geld gestopt in de wereldwijde campagne van het Heineken merk, zo verklaart Nasard. In de UK is Strongbow zoals bekend erg sterk. Momenteel wordt de cider volgens de The Telegraph naast de UK ook in China, Maleisië en Singapore verkocht. Maar nog niet in andere Europese landen of bijvoorbeeld in Amerika.
Nader onderzoek levert op dat de verkoop volgens mij al wel op gang is gekomen in Frankrijk en Spanje. Echter de stap naar Amerika een andere werelddelen is nog niet genomen. Uit cijfers blijkt dat de cidermarkt in diverse werelddelen hard groeit. Er zijn overigens snellere groeiers dan Europa en Azië. Op zich is dit nieuws niet heel erg verrassend aangezien Heineken al heeft aangegeven vooral ook de focus te leggen op cider de komende jaren. Een wereldwijde introductie van Dos Equis of Sol lijkt me wel een spannende stap gezien de marktontwikkelingen in deze biersegmenten.
Verder zijn de signalen er dat de nieuwe wereldwijde campagne van Heineken aanslaat. De afgelopen weken was er door de introductie van de nieuwe commercial een nieuw record bereikt van 4 miljoen hits op Internet.
Lees ook:Stella Artois komt met cider
Lees ook:Heineken pakt marktaandeel terug met bier Dos Equis
Lees ook:Heineken sluit wereldwijde marketingdeal met Facebook
Lees ook:Ontploffende Stella-flesjes leiden tot gewonden
Lees ook:Mexicaanse ambachtelijke brouwers vechten voor bestaansrecht