De Bierbrouwerij groep Palm komt met iets nieuws. Een nieuw PALMke. Ze roepen iedereen op om mee te doen aan het raadsel: hoe luidt de nieuwe naam? Ik schreef eerder in mijn artikel dat het zo jammer was dat de actie alleen op mannen was gericht aangezien de winnaar een mannenweekend kreeg. Dit heeft Palm aan het denken gezet blijkbaar. De prijs is namelijk bijgesteld naar een Bourgondisch weekend! Hulde! De vraag is gesteld via Facebook. Daar zijn ook de nodige tips te vinden. Een goed idee om het aantal Facebook bezoekers snel te laten stijgen!
Via http://www.facebook.com/palmbier is meer informatie te vinden over de actie en de inzendingen. Iedereen kan meedoen vanaf 18 jaar. Straks komt de top drie naar voren waarop gestemd kan worden. De winnaar krijgt een Bourgondisch weekend naar de PALM brouwerij in Steenhuffel of maakt kans op een PALM pakket.
Goed dat ze de actie hebben aangepast, aangezien PALM juist een heel toegankelijk speciaalbier voor mannen en vrouwen is. En bij die vrouw daar ligt immers nog markt!
Bron: Palm
Lees ook:De naam van het ‘nieuwe’ Palm bier wordt….
Lees ook:Mannen vinden bierdrinkende vrouw aantrekkelijker
Lees ook:Hertog Jan X het nieuwe speciale bier
Lees ook:Bierbrouwers de switch komt!
Lees ook:Wijntje voor vrouwen is vloeken!
In een blindproeverij had ik het als een laffe verschraalde pils afgeserveerd. Verse palm, zoals het hoorde en ik geef het bot een 4 voor de moeite. Kennelijk is of mijn smaak veranderd afgelopen 20 jaar of het recept is aangepast (of beiden). Maar nu ben ik benieuwd wat voor bier ze bij palm verzonnen hebben.
Nou, volgens mij moeten ze bij den Palm niet alleen wennen aan marketingconcepten waarbij je ook de vrouw als doelgroep aanspreekt maar ook aan nieuwerwetse dingen als zoekmachines.
Mijn eerste zoekactie op google leverde op pagina 2 als resultaat:
http://www.missethoreca.nl/1081774/cafe/cafe-nieuws/NieuwePalmVariantPalm4.6.htm
Gelukkig is het nieuwsartikel wat je noemt redelijk verouderd en heeft het dus helemaal niks te maken met het nieuwe bier wat uit komt.
Redelijk verouderd maar toevallig hetzelfde percentage zoals aangegeven bij de tips van de Palmwebstie. We zullen zien.
Hierbij wil ik graag mededelen dat de acte aangepast is door Palm en deze ook zeker op is voor vrouwen. Het is een misverstand dat Palm zich met dit nieuwe biertje niet richt op de vrouwelijke doelgroep. Het was een ongelukkige woordkeuze en ik hoop zeker dat er veel vrouwen mee doen aan de actie!
Wel een hele leuke actie hoor van Palm http://www.facebook.com/palmbier, ik heb ook meegedaan!!
Ik heb Palm altijd als een leuk, en sterk merk ervaren.. Jammer dat er nu zo negatief over wordt geschreven
Dat is niet negatief maar kritisch. Ik drink graag een palm bier echter begrijp gewoonweg niet dat de actie zo werd ingestoken. Gelukkig begrijp ik dat het een ander nu is aangepast! Een actie met een nieuw bier gericht op de man past gewoon niet bij deze tijd, en dan kan je dat best aan de kaak stellen. Anders verandert er nooit iets!