Heineken bier wordt duurder

De cijfers van het bierconcern Heineken zijn vanmorgen bekendgemaakt. Een goed resultaat mede dankzij Femsa en kostenbesparingen. Ondanks dat de consument wederom minder bier dronk kon de bierbrouwer een nettowinst groei van 19,7 % neerzetten, overnames niet meegerekend. Minder goed nieuws voor de consument is dat de duurdere grondstofprijzen worden doorberekend aan de klant.

De prijzen voor mout, hop, aluminium en blikjes zullen in 2011 naar verwachting stijgen en de brouwer probeert het goed te maken door dit door te berekenen aan de klant. Overigens worden volgens topman Jean François van Boxmeer de prijzen niet overal evenveel verhoogd. De hoogte zal regio afhankelijk worden bepaald.

Zoals ik al eerder meldde bevestigt Heineken nu dat het cidermerk Strongbow de Europese markt opgaat. Hiervoor en ook voor de algemene marketing van Heineken wordt meer geld uitgegeven. In Europa en de Verenigde Staten concurreert Heineken sterk op prijs en ruilen de consumenten het Heineken bier in voor een goedkoper merk. Iets dat je naar mijn idee dus niet verhelpt als je de prijs verder laat stijgen? Voor meer cijfers klik hier.

Bron: Heineken en Beursduivel

Lees ook:Bier duurder door kleinere graanvoorraad
Lees ook:Flink hogere biervolumes Heineken
Lees ook:Brouwers verwachten bierprijsstijging van 40%?
Lees ook:Stop de discussie over prijsstijgingen
Lees ook:De verscholen koerswinst van Heineken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.