Gratis aandelen bij het kopen van bier!

Een slimme en goede manier om consumenten aan je bier te verbinden! Een Australisch biermerk Broo heeft de actie bedacht dat als je online een pakket bier bestelt je er gratis aandelen bij krijgt. Per verpakking kan de bierliefhebber 10 gratis aandelen tegemoet zien. Om te voorkomen dat een vijandige overname plaatsvindt kan de consument maximaal 50 kratten kopen. In totaal worden er 10 miljoen aandelen weggegeven.

Ik dacht dat is leuk, daar zie ik wel wat in. Echter de actie geldt alleen voor lokale afnemers en duurt overigens nog tot 28 februari 2011. Een mooie actie is bovendien dat het biermerk per verkocht krat één Australische dollar doneert aan de hulpverlening voor de overstromingen. Het is een manier om als brouwerij de consument bij je bier te betrekken. Eerder waren vergelijkbare initiatieven zoals van de Nieuw-Zeelandse brouwerij OurBrew die via crowdsourcing (vragen om hulp en mening aan het publiek) de consument betrok bij het ontwerp van logo en huisstijl. Overigens zijn die niet succesvol afgelopen. In Nederland geeft Jopen ook aandelen uit, uiteraard wel voor een vast bedrag. Ook hierdoor wordt de consument bij het biermerk betrokken.

Wellicht toch een leuk idee om zoiets creatiefs te doen bij een startende brouwerij of een nieuw biermerk.

Bron: NU zakelijk

Lees ook:Bavaria lanceert nieuw logo
Lees ook:Gratis bier uitdelen nieuwe trend?
Lees ook:Heineken ontwerpt nachtclub
Lees ook:Brouwerij Bockor vraagt student om hulp
Lees ook:Heineken verandert bedrijfslogo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.