De Maleisische Carlsberg brouwerij gaat de concurrentiestrijd aan met het premium bier van Heineken. Zo heeft het management van Carlsberg de intentie uitgesproken om een nieuwe taplijn uit te geven als aanvulling op het Carlsberg groene label. Het bier zou al bestaan echter nog niet onder de vlag van de bierbrouwer.
In de Maleisische biermarkt is nog veel groei te behalen aangezien consumentenbestedingen nog steeds stijgen en de markt nog redelijk onontgonnen is. Ook zijn advertentiekosten hier laag waardoor snelle winst te behalen valt. Heineken heeft hier tot nog toe veel markt in handen echter daar probeert Carlsberg nu verandering in aan te brengen.
Best interessant om te zien wat er in die Aziatische markt gebeurt. Naast Maleisië groeit ook de biermarkt in Singapore explosief. Cijfers laten enorme groei zien de afgelopen jaren. Bij deze is deze biermarkt nu dus ook weer goudmijn af.
Lees ook:Carlsberg pakt nog winst
Lees ook:Groei van bier in Afrika
Lees ook:Carlsberg heeft pijn in Rusland
Lees ook:Heineken meest verkochte bier West-Europa
Lees ook:Heineken nog steeds onder druk in West-Europa