Heineken Ellipse glazenactie goed op stoom

Eind januari 2011 schreef ik een blogbericht over de Heineken Ellipse glazen. De consument kan na aankoop van een krat Heineken naar een plaatselijk café om vier nieuwe glazen op te halen. Aan de actie wordt volgens Heineken duidelijk gehoor gegeven. Ik ben best wel eens kritisch op de bierbrouwer , maar zeg het ook als ze iets leuks doen. Deze actie is echt slim om de toeloop naar de café’s te vergroten. Die hebben het momenteel natuurlijk moeilijk. Het werkt, er verschijnen veel nieuwe gezichten in de plaatselijke cafés. Verderop in dit artikel de top tien van de cafés waar tot nu toe de meeste glazen zijn uitgedeeld. De actie loopt nog tot eind maart 2011.

Halverwege de campagne zijn er 500.000 glazen uitgedeeld in de 700 deelnemende cafés, precies de helft van de voorraad. Een eenvoudige rekensom leert dat er gemiddeld dus meer dan 700 glazen per café zijn opgehaald. Dat vind ik toch een behoorlijk aantal! De meeste glazen zijn opgehaald in Café Bar ’t Trefpunt in Ederveen.

Heineken beloont de consument en het café door op donderdagavond 10 maart tussen 18.00 en 19.00 uur 2 VIP-arrangementen voor het EK kwalificatieduel tussen Nederland en Hongarije uit te reiken. Iedereen uit heel Nederland kan dan langskomen en kans maken op de kaarten. Als je op dit tijdstip met de kassabon de glazen op komt halen maak je kans op de voetbalkaarten.

Bij het zien van de top tien vond ik het nogal vreemd dat er nauwelijks grote steden in de lijsten naar voren komen. Heineken gaf de eenvoudige verklaring dat er natuurlijk in de kleine plaatsen minder café’s zijn en dus meer geconcentreerde toeloop. Een mooi bijkomend voordeel voor de dorpscafés die het naar mijn idee toch al moeilijker hebben.

De Top 10 van Nederland is:
1. Café Bar ’t Trefpunt Ederveen
2. D’olde Soldoat Genemuiden
3. Slijterij ‘t Witte Peerd Nieuwleusen
4. Café Biljart Party Centrum “De Kade” Ede (Gld)
5. Café Dorpszicht Terwolde
6. Eetcafé De Japperij Staphorst
7. De Promenade ‘s-Gravenzande
8. De Vuurtoren Nieuwegein
9. Attractiecentrum Zoetermeer Zoetermeer
10. Landvast Alblasserdam

Lees ook:Drinken uit een vuil bierglas ergernis nummer 1
Lees ook:Geniet en Geef-actie bereikt nu al halve ton
Lees ook:Heineken Rugnummer T-shirt voor EK
Lees ook:Vrouwen drinken meer in de zomer
Lees ook:Gratis bier bij verlies Nederlands Elftal

2 reacties op “Heineken Ellipse glazenactie goed op stoom

  1. Fred Schiphorst

    Als Heineken echt de cafés wil helpen moeten ze iets doen aan de situatie dat de inkoopprijs voor hun bier in de horeca hoge ris dan de verkoopprijs van sommige supermarkten. Zo lang dat niet gebeurt zal zeker in een tijd dat mensen de broekriem aan moeten halen het cafébezoek terug blijven lopen.

    Het is in dit geval ook opvallend dat je eerst ene krat voor thuisgebruik met kopen en dan dien glazen in een café kunt halen. Hte lijkt me dan ook vooral een actie die in lijn ligt met het vooremen van Heineken om het thuisgebruik te stimuleren. Dat voornemen heb je al eens gemeld in een eerdere blog. Ik zou wel eens willen weten wat nu het blijvend effect van dezer actie is. iets zegt me dat dit voro de deelnemende cafés tegen gaat vallen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.