Marketing van bier moet veel beter!

Het is duidelijk dat Brouwerij Bockor aan de weg timmert. Speciaal voor het biermerk OMER hebben zij een eigen website gelanceerd www.omer.be. De brouwerij kreeg volgens eigen zeggen steeds meer vragen over het bier die nu eenvoudig beantwoord kunnen worden. De website is verder geen mega hoogtepunt maar voorziet in de nodige informatie. Een punt die ik nog niet zo goed begrijp: waar is de link met social media? Iets dat in de wereldwijde communicatie toch niet meer kan ontbreken? Ik had de site echt goed bekeken, niet goed genoeg? Deze blijkt dus onderop verstopt, misschien toch bovenin naast alle prachtige prijzen.

Ook met dat kanaal kan de brouwerij namelijk veel vragen ondervangen. Naast informatie over het biermerk vind je er ook meer gegevens over de brouwerij, de geschiedenis en diverse gerechten. Nu nog een link van de hoofdsite van Brouwerij Bockor naar de nieuwe website en het verhaal is compleet.

Marketing moet beter
Het is al heel wat dat kleine brouwerijen de marketing op deze manier beginnen op te pakken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Amerika blijven de brouwerijen in België maar ook in Nederland heel lang intern in het brouwproces steken en gaan dan de marketing pas opzetten. Een fase die in de VS parallel loopt aan het brouwen van (nieuw) bier en naar mijn idee ook de juiste is, aangezien het bier daardoor sneller op de markt zichtbaar en dus verkocht wordt. Ook kan je met zo’n website tegenwoordig in combinatie met social media low profile veel traffic en merkopbouw genereren. Wil een brouwerij ook in de toekomst mee blijven doen en vooral profiteren van de populariteit van speciaalbier dan is het belangrijk om hierin een slag te slaan.

Brouwerij Bockor is in ieder geval op de goede weg…

Lees ook:Brouwerij Bockor in een nieuw jasje
Lees ook:Brouwerij Bockor groeit!
Lees ook:Brouwerij Bockor vraagt student om hulp
Lees ook:Marketing toolkit voor brouwerijen
Lees ook:Bavaria marketing speech van Platini is verboden

4 reacties op “Marketing van bier moet veel beter!

  1. Nicolas Degryse

    Onderaan de nieuwe website van OMER. Traditional Blond staat een link naar de facebookpagina van OMER. TB. Er is bewust gekozen om hierin niet te overdrijven omdat OMER. een bier is die als waarden traditie en authenticiteit heeft.

    Momenteel is de bouw voorzien van een compleet nieuwe website http://www.bockor.be waar dan uiteraard de linken naar de verschillende merkenwebsites http://www.omer.be, http://www.kriekmax.be en http://www.blauwexportbier.be zullen voorzien worden.

      /   Beantwoorden  / 
  2. fer

    Is het noodzakelijk dan dat alle brouwerijen die speciaal bier maken wereldwijd moeten gaan opereren ? Voor mij zit een deel van de charme van speciaal bier in het feit dat het speciaal bier is, en dus moeilijker te vinden en niet overal verkrijgbare eenheidsworst wordt.

      /   Beantwoorden  / 
  3. bAVkito

    Kom maar naar beneden en sla je slag.
    En Pierre—-wat hebben zij gewonnen?
    :)

      /   Beantwoorden  / 
    1. bAVkito

      pssst—-low profile

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.