Heineken introductie in Mexico

Naast het biermerk Sol en Dos Equis wordt nu ook Heineken op de Mexicaanse markt geïntroduceerd als een superpremium biermerk. Tot nu toe werd het bier geïmporteerd echter heeft Heineken weinig marktaandeel. Door het Heineken bier te gaan brouwen en verkopen in Mexico wil zij optimaal profiteren van de groei van bierconsumptie naar het Zuid-Amerikaanse werelddeel.

Met een speciale nieuwe fles en blik wil Heineken Mexico gaan veroveren. Het bier wordt gebrouwen in de Cuauhtemoc Moctezuma brouwerij in Orizaba, Veracruz dat een onderdeel is van Femsa. In het hogere biersegment bestaat in Mexico momenteel weinig concurrentie. Voor Heineken moet echter wel 40% meer betaald worden dan een regulier ander biermerk. Zouden de Mexicanen dat er voor over hebben?

Als Heineken erin slaagt om het bier als exclusief merk weg te zetten wel. Zodra er meer zichtbaar is van de reclamecampagne en de Heineken bierfles dan zal ik dit uiteraard op het blog bekendmaken.

Bron: Food Holland

Lees ook:Heineken wil hippe Mexicaanse jongvolwassenen verleiden
Lees ook:Heineken boos over advertentie
Lees ook:Helft bierdrinkers vindt doorberekenen grondstofprijzen OK
Lees ook:Run op bier in Mexico
Lees ook:Brouwers moeten exclusiviteitscontracten in Mexico fors inperken

2 reacties op “Heineken introductie in Mexico

  1. Ed

    Volgens mij is Mexico een Noord-Amerikaans land……

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fiona de Lange

      Klopt mexico is de belangrijkste exportnatie van Zuid-Amerika. Pas ‘t effe aan ;-)

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.