Duvel Moortgat zet ruim 25% meer winst neer

Het bleek eerder al dat brouwerij Duvel Moortgat met de bekende merken Duvel, La Chouffe en De Koninck, het goed doet. Uit de cijfers blijkt dat de winst na belasting over 2010 met maar liefst 27 % is gestegen tot € 18,9 miljoen. Ook de omzet is toegenomen met 21% tot € 137 miljoen. Wat een cijfers! 

Overigens is 7,7 % omzetgroei gerealiseerd door de overname van De Koninck. De omzetstijging werd vooral gerealiseerd in Nederland, Frankrijk, de UK en de Verenigde Staten. Uiteraard is Duvel het sterkste merk van de brouwerij en groeit ook het hardst aan populariteit in het buitenland.

Wat mij best verbaasd is de opmerkelijke groei in omzet van La Chouffe met 31,7 %. Ook de bieren van de Amerikaanse brouwerij Ommegang deden het goed en stegen 46,6%. De marketing van Duvel draait goed en is wat mij betreft een voorbeeld voor brouwerijen in België en Nederland. Ze maken een goed product en verkopen het ‘buiten’. Iets waar veel brouwerijen nog wat van kunnen leren aangezien zij vooral blijven steken bij het brouwen van een goed product. Eeuwig zonde! 

Bron: Standaard

Lees ook:Brouwer Duvel Moortgat gaat sky high
Lees ook:Duvel Moortgat stapt in Amerikaanse brouwer
Lees ook:Duvel Moortgat doet goede zaken!
Lees ook:De Koninck verkocht aan Duvel!
Lees ook:Speciaalbier groeit spectaculair!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.