Hoe lukt het om een premium merk dat kwaliteit moet uitstralen toch mooi over te laten komen in blik. Stella Artois heeft een nieuw uniek aluminium bierblik ontwikkeld van 440 ml dat wereldwijd verkocht gaat worden. Het zal vanaf begin april 2011 verkrijgbaar zijn. Wat ze gedaan hebben, bekijk het links maar….
Een afbeelding van het bekende Stella Artois ‘chalice’ glas staat namelijk afgebeeld op het blik. Hiermee creëer je meer beleving bij het drinken. De blikken zijn in vier en tien stuks verpakt waarbij AB InBev net als Heineken een speciale koelkast verpakking heeft laten maken.
Met deze vormgeving drinkt de bierliefhebber uit blik en toch een beetje uit glas!
Bron: Stella Artois
Lees ook:Stella Artois komt met cider
Lees ook:Grolsch Lentebok nu in blik
Lees ook:Brouwfout in Stella Artois met Leffe gisting
Lees ook:Marketeers slaan plank mis met Stella Artois
Lees ook:Wereldkampioen biertappen is net Miss World
Ziet er wel leuk uit, maar waarom nu weer 440 ml?
Ik denk alcoholwetgeving… maar dat kan ik effe checken. Bijvoorbeeld ook in Rusland gaan ze af van halve liters bier.
terwijl in Engeland de 500 ml blikken meer terrein winnen.
440 ml is internationaal formaat, “a pint” noemen ze dat
een echte imperial pint is nog altijd 568 ml en in de vs 473 ml.
Maar ter reactie van het blik: Al geef je een Aap een gouden Ring, het blijft een lelijk Ding. Niks mis met Stella, maar zo spannend is het nu ook weer niet.