Er waren wel heel wat 1 april grappen maar nog geen enkele brouwerij durfde een grote grap uit te halen. In Nieuw-Zeeland had Speight’s Brewery vorig jaar gepropageerd dat er gratis voor iedere klant bier en water afgehaald kon worden. Met het gevolg dat wegen totaal dichtgeslipt waren en het bereiken van de stad Dunedin onmogelijk werd. Heineken heeft dit jaar ook een 1 april grap. Bekijk door op lees verder te klikken wat Heineken dit jaar voor de fietsers in petto had.
De 1 april grap van Heineken:
Lees ook:Nieuwe viral voor Heineken vriesglas
Lees ook:Antibiermorsmachine bespaart geld
Lees ook:Jupiler bierreclame Japan
Lees ook:Nieuwe Heineken commercial ‘Buizenpost’
Lees ook:Videoverslag Lekkerste bockbier 2011
Vorig jaar hadden we met Heineken het Senseo-effect. Hoewel dit eigenlijk een bedenking was van een marketeer.
Wat verbaasd me. Dit jaar wordt deze grap weer aangehaald in o.a. het Nederlandse Algemeen Dagblad en het Belgische Het Nieuwsblad.
Als je naar de site van Bierpad gaat en het wil bestellen, dan blijkt het nog steeds een grap is van 2010.
Hopelijk doen journalisten voortaan betere research. En start bij voorkeur met de basics.