Eigen virtuele Guinness bier op Facebook!

Het begint een nieuwe trend te worden om bier via een flitsende social media campagne onder de aandacht te brengen. In de aanloop naar St. Patrick’s Day wil Guinness zichzelf breed onder de aandacht brengen bij de bierdrinker. Een Facebook applicatie waarmee je een gepersonaliseerd 3D bier kan tappen moet hier voor zorgen. Uiteraard kan je dit vervolgens aan al je vrienden laten zien. Hoe meer hoe beter .

De party van Desperados vind ik net iets beter. Uiteindelijk begint hiermee wel een nieuwe vorm van reclame te ontstaan die goed werkt. Het is nog niet eenvoudig overigens om succesvol te zijn in deze Facebook campagne. Nadat leeftijd en gegevens zijn gecontroleerd moet de foto van een Guinness bier uitgeprint en voor de webcam gehouden worden. Dit is het enige stuk dat naar mijn idee niet echt handig is in de app. Zonde van al dat papier en niet milieuvriendelijk! Daar komt nog bij dat veel mensen tegenwoordig wellicht helemaal geen printer meer hebben? Je glas wordt bij het tonen voor de webcam automatisch 3D gevuld. Verder weer een gelikte campagne en met name de promo! Gelukkig drinkt een vrouw Guinness . Zie hieronder!

 

Guinness Virtual Pint demo from geronimo london on Vimeo.

Het is en blijft een goede manier op op deze manier als merk snel te groeien op Facebook en bovendien uiteraard veel traffic te generern.

Bron: Marketingfacts

Lees ook:Campagne Rij alcoholvrij in Breda
Lees ook:Guinness lanceert ‘bruin blond’ bier
Lees ook:Guinness drinken tijdens zwangerschap?
Lees ook:Is Indonesië klaar voor Guinness zero?
Lees ook:Brouwers gebruiken social media voor merkbranding

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.