Alken-Maes dat in 2008 is overgenomen door Heineken gaat vanaf juni 2011 de distributie van het tequilabier Desperados richting supermarkten oppakken. Het bier is vooral onder jongeren populair en maakt een grote opgang in Duitsland en Polen. De Franse uitvinding zal een van de speerpunten worden in het assortiment van Alken-Maes en zicht richten op jongeren tussen de 18 en 25 jaar. Dit is uiteraard een van de stappen van Heineken die eerder dit jaar aangaf de distributie van andere biermerken dan Heineken uit te breiden.
De verdeling van drank van Alken-Maes wordt al vijftien jaar gedaan door Jet Import. Deze zal ook Desperados blijven leveren aan de horeca. De distributie richting supermarkt pakt Alken-Maes nu zelf op. Erg benieuwd of Desperados in een echt bierland nog groter kan worden. De verwachtingen zijn hoog gespannen.
Overigens gaat het langzaam weer beter met het pilsmerk. Sinds 2009 is de smaak vernieuwd en meer oog voor kwaliteit. Het vertrouwen van de consument komt terug aangezien het marktaandeel langzaam weer stijgend is.
Lees ook:Heineken op koers
Lees ook:Alken-Maes investeert 8 miljoen in speciaalbier
Lees ook:Belgische bierbrouwers verhogen bierprijs
Lees ook:Maes Pils – Bavaria: wie pikte de actie?
Lees ook:Maes tapvaten zoeken in België