Tijdens de 23e editie van de FoodAwards werd Bavaria met het 0.0% Wit overall winnaar en sleepte de FoodTopAward in de wacht. De FoodAwards worden jaarlijks uitgereikt door het vakblad FoodPersonality. Op basis van het consumentenoordeel (via De Telegraaf) en het juryoordeel van de belangrijkste inkopers in de retailbranche is de Award aan Bavaria toegekend.
De jury oordeelde dat Bavaria met de introductie van haar alcoholvrij witbier een uitstekende stap heeft gezet voor de supermarkten, door twee kleinere, maar wel stijgende segmenten te combineren. “Bier produceren zonder alcohol is een uitdaging. Bavaria is er echter in geslaagd een alcoholvrij witbier te brouwen dat de toets der kritiek met glans doorstaat. De verkopen van Bavaria 0.0% Wit illustreren dat de consument er ook zo over denkt”, aldus het oordeel van de jury.
Peer Swinkels, directielid van Bavaria: “Het is geweldig om deze FoodTopAward te krijgen voor onze inspanningen voor het alcoholvrij segment. Met Bavaria 0.0% Wit hebben we het tot voor kort stagnerende alcoholvrij segment weer relevant weten te maken. Erkenning van de consument, van vakgenoten en van onze klanten is dan de mooiste beloning”.
Lees ook:Bavaria lanceert nieuw alcoholvrij bier 0.0% Gold
Lees ook:Bavaria zet alcoholvrij bier terug in schap tankstations
Lees ook:Foodmagazine Marketing Award naar Bavaria
Lees ook:Amy Winehouse was bijna een Bavaria babe
Lees ook:Alcoholvrij witbier van Bavaria: Geniaal?
Terecht dat Bavaria deze prijs heeft gekregen. Wel vreemd dat de andere grote jongens zo afwachtend zijn. Waar blijven bv de beugels Premium Weizen AV van Grolsch? Als Nl tegenhanger van de Erdinger AF?