Supermarkt doet onvoldoende om bier te verkopen

Volgens Heineken-topvrouw Isabelle Spindler-Jacobs wordt het Heineken bier niet op de juiste wijze gepromoot in de supermarkt. Dit zegt zij in een interview dat a.s. vrijdag in Foodmagazine verschijnt. Op de winkelvloer zou het nieuws over bier niet verteld worden aan de consument en is er onvoldoende ruimte om het verhaal achter Heineken aan de consument te vertellen. Maarreeee in de tv-reclames van Heineken komen ze toch ook niet verder dan gillende mannen en vrouwen in onnatuurlijke situaties? Laten ze daar dan eerst eens een begin maken met het verhaal te vertellen? Toch? Of zie ik dat nu totaal verkeerd!

Spindler wil net als bij wijn en vers meer mogelijkheden om het verhaal te vertellen. Alleen in de supermarkten van Jan Linders in Herten is het in het bierschap goed voor elkaar. Daar zou beleving gecreëerd zijn in het bierschap.

Ik begrijp de frustratie van de pilsbrouwers die in deze tijden de pilsconsumptie nog steeds zien teruglopen. Echter de situatie zoals deze nu is, hebben ze voor een deel ook zelf gecreëerd. En dat doet inderdaad zeer… De eerste stap is naar mijn idee toch echt om zelf het goede voorbeeld te geven en het echte verhaal in commercials te gaan vertellen.  

Bron: Distrifood

Lees ook:Open brouwerijdagen Heineken trekt 7.000 bezoekers
Lees ook:Heineken legt focus op supermarkt
Lees ook:Heineken versus Nieuwe Dikke Dries
Lees ook:Fairtrade, biologisch en glutenvrije pils krijgt schap bij AH
Lees ook:Foutje in Heineken commercial Legendary Football?

7 reacties op “Supermarkt doet onvoldoende om bier te verkopen

  1. Leapfrog

    Sinds wanneer maken ze bij Heineken bier?

      /   Beantwoorden  / 
  2. @Eijkb

    Heineken moet niet zeuren. Echter hebben ze wel een punt (alhoewel dat punt al eerder is gemaakt door andere brouwers. Gescheurde kartonnetjes Leffe, kratten schots en scheef in het schap, enzoverder. De wijngang is iig een stuk netter bij de meeste supers.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fiona de Lange

      Nu is de hamvraag, komt dat door de supermarkt of de winkelier? En zou ‘t dan geen oplossing zijn iets aan de verpakking te doen zodat dit niet als bij het wijnschap eenvoudig netjes blijft? Kom ik weer: ‘Wat je erin stop, krijg je eruit’.

        /   Beantwoorden  / 
  3. @Eijkb

    Gescheurde sixpacks zijn over het algemeen het resultaat van mensen die geen 6 (of 4) flesjes willen en er geen losse flesjes voorradig zijn. Dat is makkelijk op te lossen. Voor zover ik weet is de wijngang ook gewoon verantwoordelijkheid van de vulploeg (niet van vertegenwoordigers) dus eigenlijk kan de biergang net zo netjes. En wat leuke info bordjes erbij: klaar ben je. Beter nog: Zet de speciaalbieren niet naast de kratten maar in de wijngang.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fiona de Lange

      Die laatste opmerking vind ik echt een goed idee ;-) !

        /   Beantwoorden  / 
  4. Bas

    Bij de AH bij mij in de buurt staan de speciaalbieren in de wijngang en de kratten, blikjes etc bij de frisdrank. Ik heb er eerlijk nooit bij stilgestaan, dus ik weet niet of andere supermarkten dat ook doen, ik zal er eens op letten :-)

      /   Beantwoorden  / 
  5. Robert

    Supermarken/ketens klagen dat de wintstmarges onder druk staan etc.
    Denk aan de supermarktoorlog! Supermarktmanagers worden door hun hoofdkantoren/regio managers onder druk gezet – resultaat, minder personeel. Lees scholieren. Dit ga je dus helaas ook vaak terug zien in de winkel netheid. Bij duurdere/particuliere slijterijen staan de flesjes vaak netjes uitgestald. En zijn er losse zwervende kartonnen – storende elementen, word er direct aktie op ondernomen. Supermarkten hebben tevens nog personen/afdelingen in dienst om meer omzet te peuren/draaien. A merken op ooghoogte, zit grotere winstmarge op. Goedkope merken zowat op de grond. Snoepjes voor kinderen op kinderhoogte. Zelfs de winkelmandjes zijn in de afgelopen 20 jaar iets groter geworden. Reden – past meer in, dus hogere omzet! En wil Heineken echt een betere plaats in het schap, tsja… aan alles zit een prijs..

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.