Eind maart 2011 introduceerde Amstel met veel rumoer het nieuwe tappen met Tapje. Sinds mei is conform planning ook Heineken met het nieuwe tapje gekomen. Doordat dit hetzelfde product is, is het grappig om te zien hoe beide merken Amstel en Heineken gepositioneerd worden. Met Amstel is het meer thuis met vrienden of op de camping en met Heineken is tapje voor de grote feesten? Volgens mij is dit best een lastige opgave voor de marketeers. Want eerder werd Heineken natuurlijk ook als ‘merk’ voor de BBQ in een reclame gepositioneerd.
Waar ligt de focus voor Amstel en waar voor Heineken? Bekijk hieronder beide biercommercials voor Tapje! en zoek de overeenkomsten en verschillen. Interessant! Zeker ook het aantal views. Amstel zit nog op ruim 1600 (eind mei 2011) en Heineken al ruim 16.000!
Lees ook:Amstel introduceert het nieuwe tappen met Tapje
Lees ook:Amstel lanceert BAR BQ
Lees ook:Amstel in nieuw jasje
Lees ook:Damn good Amstel beer
Lees ook:Ster Gouden Loekie is weer toe aan een bierreclame