Nieuwe Bavaria commercial met Hugh Hefner

Inmiddels heeft het nieuws zich al breed verspreid. Bavaria heeft een nieuwe commercial gelanceerd met in de hoofdrol Hugh Hefner. In eerste instantie was ik nogal teleurgesteld om de commercial. Niet omdat ie niet goed is echter vanuit de koker van ‘vrouwen aan het bier’ zullen veel vrouwen de bevestiging zien die ze altijd kennen. Een kroeg vol mannen die bier drinken. De zelfspot is duidelijk en de commercial had voor de grap ook niet anders gekund. Toch vind ik het jammer dat er niet meer met bierbeleving is gedaan waarbij het bier zelf centraal staat. Ik heb maar één vraag: wat vinden jullie van deze commercial?

Ik heb diverse bier- en zelfs wijndrinkende vrouwen en mannen gevraagd wat zij van deze commercial vonden. Niet iedereen is er even enthousiast over inclusief mijzelf. Er zijn uiteraard meerdere wegen die naar Rome leiden om een bier te promoten. Eerder was mijn visie over deze commercial heel negatief, ik weet het. Ik heb me wellicht wat mee laten slepen in de emotie door de teleurstelling. Uiteindelijk is het natuurlijk wel fantastisch dat ze Hugh weten te strikken voor zoiets. Ik hoop dat in de toekomst beleving rondom het bier toch centraler gaat staan. Dan kan geen enkele vrouw nog een bevestiging zien in het feit dat bier voor mannen is….   

Lees ook:Nieuwe Heineken commercial ‘Buizenpost’
Lees ook:Nieuwe Amstel commercial: vrouw drinkt ook bier
Lees ook:De Gouden Loeki is voor….
Lees ook:Biercommercial week op bier.blog.nl
Lees ook:Nieuwe Grolsch commercial

14 reacties op “Nieuwe Bavaria commercial met Hugh Hefner

  1. @eijkb

    Ik ben het in de basis met jouw stelling eens dat ze in de reclame van bier geen onderscheid moeten maken in de sexe van de potentiële drinker. Maar ik vind deze reclame toch wel weer erg goed c.q. grappig. Zal er overigens geen Bavaria extra door gaan drinken.

      /   Beantwoorden  / 
    1. bAVkito

      Ik denk dat je deze commercial met een dosis zelfspot—van Hugh— moet bekijken.
      Het laat zien dat als hij een keuze moet maken tussen de lekkere wijven en cocktails—-hij toch liever met (oude)vrienden aan de bar een pilsje (lees Bavaria) pakt.
      Leuk toch?

      Dat hij een playboy is met miljoenen op de bank zet Bavaria ook weer op een goede positie.
      Het gaat dus absoluut niet om het sexistische—-maar over het chillen met je maten—-PS: dit kunnen natuurlijk ook (no nonsense) vrouwen zijn die je inmidddels tot je vrienden kan scharen.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Fiona de Lange

        Aha, is dat het en moet ik het zo zien… Kijk daar hebben we wat aan.

          /   Beantwoorden  / 
  2. Peter de bruin

    Ik vind het toch jammer dat je meteen zo vijandig reageert op deze reclame. In mijn ogen is deze reclame duidelijk gebasseerd op zelfspot en humor.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fiona de Lange

      Peter, dat is de bedoeling van een blog. Het is gewoon mijn ervaring en mening. En uiteindelijk, ook al is het zelfspot, is het bier wel weer als mannenproduct neergezet. Daarbij wordt mijn mening ook door heel wat andere vrouwen ondersteund. Ik ga niet alleen mooie verhaaltjes schrijven, dan leest niemand het meer.

        /   Beantwoorden  / 
  3. Bierevents

    Best lollig, maar het is alsof je al 10 jaar naar dezelfde biercommercials kijkt. Gericht op mannen die zich pas happy voelen als ze met hun maatjes een biertje kunnen drinken. Net als Heineken, net als 10 jaar lang Amstel. Het vergroot de markt niet, en ze winnen er ook geen marktaandeel mee. Vrouwen maar ook jongeren haken af en stappen hopelijk over op speciaalbier?

      /   Beantwoorden  / 
  4. Jos Walstra

    Sorry heren Swinkels. Ik vind de reclame echt helemaal niets. Jammer van de kosten die zijn gemaakt. Wanneer gaat het een keer om het bier en niet om wat er omheen gemaakt? Vraag eens aan het reclamebureau waar je mee werkt wanneer ze voor het laatst reclame voor het eigen bureau hebben gemaakt en wanneer dit was en wat dit heeft gekost. zonde.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fred Schiphorst

      Jos, we hebben het over Pils brouwerijen. En helaas zie je bij de pilseners in Nederland dat ze weinig van elkaar verschillen. Met het bier kun je je dus niet onderscheiden van anderen. Dan moet je het ergens anders in zoeken. Want zou jij nu werkelijk kunnen vertellen waar het bier Bavaria zich in onderscheid van Heineken om maar eens twee merken te noemen? Ik niet of het moet om heel subtiele details gaan waar je niemand mee bereikt.
      Vergelijk het met reclame voor wasmiddelen en ook wel voor auto’s. Daar is het product ook maar bijzaak en gata het om dingen als het gevoel er omheen. In de bierreclames slaat dat bij een aantal mensen op dit forum niet aan, maar zeg nu zelf: vormen die kritische bierdrinkers nu de doelgroep? ik denk dat een reclame maken die deze mensen wel zou aanspreken pas echt geld verspilling zou zijn…

        /   Beantwoorden  / 
      1. Fiona de Lange

        Fred, je hebt een punt. Echter door in bevestigende paden te blijven (kroeg vol mannen die bier drinken, overigens snap ik dat het in deze context niet anders kon) open je natuurlijk ook geen deuren naar groep die mogelijk nog flink kan groeien.Ondanks dat de commercial zelf goed in elkaar zit en een grote groep aanspreekt.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Fred Schiphorst

          Dat laatste, een grote groep aanspreken, is natuurlijk ook de bedoeling. En ik kan me voorstellen dat Bavaria er momenteel meer op gericht is een groter deel van de pilsdrinkers aan zich te binden dan mensen die nu nog geen pils drinken aan de Bavaria Pils te krijgen. De markt voor pils is nu eenmaal geen groeimarkt en dan zie je dat bedrijven er niet voor gaan om de taart groter te maken, maar om een groter deel van de taart te pakken te krijgen. Dan kom je dus uit op de bestaande groep pilsdrinkersd en voor hen zou deze reclame wel weer wel geschikt kunnen zijn. Uiteindelijk bepaalt maar een ding of de campagne goed of slecht is: wat er gebeurt met de omzet van Bavaria.

            /   Beantwoorden  / 
          1. Fiona de Lange

            En daar zie ik dan net een uitdaging, vernieuwing en innovatie voor bureaus om een reclame te maken die naast die ene groep de ander niet uitsluit.Want dat is de enige manier om naast het vasthouden van dat stukje taart, de taart ook te laten groeien.

              /  
          2. bAVkito

            Maak je maar geen zorgen—-komt wel goed schatjes

              /  
          3. Jos

            Je kunt zeggen wat je wil maar de e-commerce hebben ze op de rit. petje af.

              /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.