Bierviltje krijgt nieuwe functie

QR-codes komen steeds meer in beeld in het dagelijks leven. Nog niet bekend met dit fenomeen? Iedere relevante informatie van bedrijfsvideo, dagmenu, uitnodiging of nieuwsbrief is om te zetten in een unieke QR-code. Via diverse smartphones kunnen de codes uitgelezen worden en deze ‘verbinden’ je direct door na de boodschap. Door zo’n code achterop bierviltjes te plaatsen in cafés krijgt het een interessante nieuwe marketingfunctie.   

Via zo’n code kan je uiteindelijk namelijk heel veel informatie kwijt. Het bierviltje met QR-code is ontwikkeld door Omnisense Communicatie die veel online technologiën maakt. De horecaondernemer heeft op deze manier een perfecte tool in handen om ’adverteerders’ te trekken en hier inkomsten mee te genereren. De informatie aan de betreffende QR-code is continu aan te passen. Als het goed is kunnen dit jaar al 4 miljoen telefoons de boodschappen uitlezen.

Een leuke en slimme manier waar ook voor de horecaondernemer serieus een totaal nieuwe markt ligt. Overigens heb ik dit principe ook al bij een ander bureau gezien dus helemaal nieuwe is het volgens mij niet.      

Bron: Proostmagazine

Lees ook:Bekijk waar je favoriete bier wordt geschonken
Lees ook:Bier bestellen met QR-code
Lees ook:Acties van bierbrouwers leuk?
Lees ook:Speciale ‘app’ met QR-code voor bierfestival
Lees ook:Nieuwe biermarketing door New Castle Brown Ale

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.