Wellicht leuk voor de Kriek drinkers onder ons. Bij Kriek Max hebben ze nu een actie lopen waarbij je een reis naar Kreta kunt winnen. De brouwer van het bier, Bockor, wil duidelijk meer traffic naar de Facebook-pagina en eigen website (www.kriekmax.be) genereren. De prijzen die een ‘bierliefhebber’ kan winnen worden steeds groter. De vraag is natuurlijk zijn dit wel merkliefhebbers in plaats van prijzenjagers. In hoeverre gaan mensen straks echt Kriek Max maar ook bij acties van andere brouwerijen het bier kopen of drinken. Uit diverse onderzoeken is aangetoond dat de link naar verkoop met dit soort campagnes nog niet helemaal gelegd is. Uiteraard is het zeker goed voor het opbouwen van merkbekendheid.
Door de pagina actief te liken en anderen ook op de Kriek Max actie te wijzen zijn er gedurende vier weken 100 Kriek Max pakketten te winnen (24 flesjes, 2 glazen en 1 t-shirt) en een 7-daagse all-inclusive reis voor 2 personen naar Kreta.
Ik herken een duidelijke trend dat de prijzen op social media steeds groter worden om mensen te trekken. Eigenlijk is dat ook een beetje jammer. De vraag die je daarbij kunt stellen is of de mensen wel actief het merk trouw zijn en/of aanhangen. Aan duizenden fans die na de actie nooit meer iets van het merk willen weten, of misschien de pagina zelfs ’unliken’ daar heb je eigenlijk ook niets aan, toch? Mensen die moeite doen voor kleine acties en dit leuk vinden hechten naar verwachting juist meer waarde aan het merk. Toch?
Lees ook:Warsteiner lanceert kroonkurken actie
Lees ook:Acties van bierbrouwers leuk?
Lees ook:Nieuwe Jupiler campagne
Lees ook:Leuke WK-acties van bierbrouwers?
Lees ook:Slecht weer laat pilsprijs dalen