Uitstraling en stijl verkoopt het bier

Op bierenvrouw.nl en ook in mijn eerste blog voor viva.nl probeer ik het steeds onder de aandacht te brengen. De positionering van bier en de associatie en uitstraling die de brouwer het bier meegeeft, zijn van doorslaggevend belang voor de verkoop van het bier bij vrouwen. En dan doel ik niet op een speciale vrouwelijke uitstraling. Onlangs kwam uit Brits onderzoek dat slechts 10% van de vrouwen uit zichzelf bier zou bestellen aangezien ze er niet mee geassocieerd wil worden. In Spitsnieuws van vandaag staat dat ‘moderne’ biermerken steeds meer een plek veroveren op de Nederlandse terrassen.

Ik schreef het al eerder dat Vedett de terrassen verovert in Nederland. Daarnaast worden in de cafés steeds meer speciale bieren geschonken die uiteindelijk groot worden doordat ze een ‘hype’ worden. Het pils van brouwerij Duvel Moortgat staat nu al in circa 300 cafés in Amsterdam. Ook is Rotterdam, Den Haag en Utrecht met het Vedett virus besmet.

Peet Seerden van ABT-café Take One in Maastricht geeft ook aan: “Vedett is een hype. Het zit in een mooie fles en in een mooi glas. Dat willen mensen vasthouden. De consument drinkt met de ogen.” 

Ik geloof erin dat Vedett succesvol is doordat het exclusiviteit uitstraalt en klasse. Heel veel vrouwen drinken Vedett. Kijk zelf maar eens rond in de horeca. Zoals ik zelf ook in Spitsnieuws van vandaag aangeef. “Het is echt een misvatting dat vrouwen alleen van zoet houden. Ze hebben liever een stijlvol en goed gepresenteerd biertje in plaats van zoet”. Als de brouwers hierin geen koerswijziging doorvoeren dan is de vrouw straks het domein van alle speciale bierbrouwers. Natuurlijk ook helemaal prima . Echter het zou mooi zijn als net zoveel vrouwen als mannen bier drinken. Dan hebben we nog wel even te gaan, van 30 naar 75%. 

Schenk bier in een mooi ‘wijnachtig’ glas, een tastingglas, en het ziet er ineens stijlvol uit. Overigens is het niet alleen de ‘verpakking’ die hierdoor anders wordt. Ik roep het al vaak genoeg, bier is een product om van te genieten en niet om achterover te gieten.

Bron: Spitsnieuws

Lees ook:Opvallend in de bierhoek
Lees ook:V-Dress hét nieuwe Bavaria-jurkje voor EK 2012
Lees ook:Ook vrouwen weten waarom!
Lees ook:FemAle: Zweeds bier gebrouwen door vrouwen
Lees ook:Goedkoopste en duurste terras van Nederland

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.