Molson Coors komt met vrouwenbier Animée

Het nieuwe vrouwenbier van Molson Coors is dan eindelijk op de markt. In november 2010 kondigde de brouwer al aan een nieuw vrouwenbier te lanceren om de vrouwen in de UK aan het bier te krijgen. Zeker in de UK, waar slechts 17% van het bier door vrouwen wordt gedronken, is nog een grote markt te bereiken. Na maar liefst twee jaar onderzoek weet Molson Coors hoe ze vrouwen aan het bier kan krijgen.  

Door bier minder bitter te maken en minder koolzuur te laten bevatten en het op de juiste wijze te presenteren zouden meer vrouwen aan het bier gaan. Met het nieuwe bier Animée gaan ze naar eigen zeggen de vrouw over de streep trekken. Zucht. Ik ben ‘t eens dat de presentatie van doorslaggevend belang is, net als de smaak. Een speciale vrouwensmaak en -bier gaat niet werken.

Wat een geld aan zo’n onderzoek. Nu zijn de markten in het buitenland uiteraard niet vergelijkbaar met Nederland of andere Europese landen. Het kan zomaar zijn dat Engelsen hier wel intrappen. Echter uit eerder onderzoek is gebleken dat ze in de UK een behoorlijk imagoprobleem hebben, net als elders, en dat slechts 10% van de vrouwen bier wil drinken in een bar. Dus, het lijkt me dan zo logisch om eerst de focus te leggen op presentatie en reclame. Zodra het hot is om de drank te drinken ligt die vrouw echt niet wakker van de smaak van het bier. Uiteraard helpt een toegankelijk bier wel mee in het succes, echter waarom dan weer het predikaat vrouwenbier. Ik ken ook voldoende mannen die absoluut geen bier drinken vanwege het koolzuur. Dus waarom niet als een nieuwe productlijn? 

Het bier bevat een alcoholpercentage van 4 procent en wordt beschikbaar in de drie varianten  ‘clear filtered, crisp rosé and zesty lemon’. Tijdens het brouwproces is het koolzuurgehalte beperkt gehouden en is gekozen voor een ultra filtratieproces waardoor het bier een frisse en lichte smaak heeft. Ik ben erg benieuwd hoe lang dit bier onder de Molson Coors vlag op de markt blijft. In september starten ze met een advertentiecampagne van miljoen pond.

Bron: Molson Coors en Molblog

Lees ook:Molson Coors en vrouwenbier… Echt?
Lees ook:Hoe Molson Coors vrouwen aan het bier krijgt!
Lees ook:Roze vrouwenbier wordt niet gewaardeerd
Lees ook:Molson Coors winnaar in race om StarBev
Lees ook:Brouwerijen introduceren massaal Ice Tea bier

4 reacties op “Molson Coors komt met vrouwenbier Animée

  1. Jos Walstra

    Weet je meteen wat je kunt vragen aan grote brouwer voor jou onderzoek volgende keer tijdens netwerkbijeenkomst zoals je deze bij De Koningshoven had kortgeleden. Helaas was deze kans gemist. Welk onderzoek zal representatiever zijn?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Jos Walstra

      Gisteravond bij Dégust in Hoogeveen presentatie Tasty Lady. Echt goed bier met heerlijk bittere nasmaak. Dit is dus wat vrouwen lekker vinden vertel mij nu het verschil tussen man en vrouw eens m.b.t. de smaak van bier. Heeft Tasty Lady het toch maar even gedaan zonder miljoenen investering.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Freek Ruis

    Doet me een beetje denken aan:

    Stella Artois 4%
    Triple filtered. Smooth lager.

    Heb hier een viltje, meegenomen uit Engeland, met aan de ene kant een blonde, aan de andere kant een donkere vrouw…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.