Carlsberg heeft pijn in Rusland

Het Deense bierconcern Carlsberg verliest terrein in het voor hen oh zo belangrijke Rusland. De brouwer is voor 50% afhankelijk van de Russische markt. Heineken had vorig jaar de prijs van haar bier verhoogd door de belastingverhoging door te berekenen aan de klant. Dat werd door de Rus niet gewaardeerd. Gevolg was toen dat de verkoopcijfers daalde en de biergigant markt verloor.

Die markt is nu weer terug ten koste van Carlsberg. De strategie van Heineken was om in Rusland goedlopende, regionale merken te kopen zoals Oxota en Zlatý Bazant en zo weer marktaandeel terug te winnen. En dat is dus gelukt. Uit de kwartaalcijfers die eerder deze week door Carlsberg bekend werden gemaakt bleek dat de omzet over het tweede kwartaal nog steeg met €100 miljoen naar 2,5 miljard euro maar het bedrijfsresultaat daalde van 564 miljoen euro naar 496 miljoen euro. 

Bron: Telegraaf.nl

Lees ook:Carlsberg doet goede zaken
Lees ook:Carlsberg pakt nog winst
Lees ook:Heineken meest verkochte bier West-Europa
Lees ook:Heineken zakt in verkoop verder weg
Lees ook:Heineken koopt twee Ethiopische brouwerijen

Eén reactie op “Carlsberg heeft pijn in Rusland

  1. Frans Ruiter

    Verschrikkelijk! ;-) (Ik hoef er maar 1% van te hebben…)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.