Glazen en nog eens glazen

Ik vraag me soms af hoe het toch kan dat grote bierconcerns steeds met dezelfde initiatieven komen. Amstel lanceert het bierglas met de eigen naam en Hertog Jan gaat via Facebook Hertog Jan Weizener glazen kado doen met jawel je eigen naam. Als bierliefhebber hoor je mij overigens niet klagen want hoe meer glazen hoe beter . Opvallend is het wel.

Welke spionnen zitten er in het veld informatie door te spelen? Bij Hertog Jan kan je een eigen glas met je naam verdienen door je eigen naam en die van drie vrienden door te geven en te zorgen dat iedereen de Facebook-pagina van Hertog Jan gaat liken.

De bijna ‘gratis’ Hertog Jan Weizener glazen van 0,30cl, want de portokosten moeten wel betaald worden, kan je eenvoudig verkrijgen via www.facebook.com/hertogjan.

Lees ook:Leuk idee voor Vaderdag
Lees ook:Meesterbrouwer Gerard van den Broek gaat toeren
Lees ook:Amstel glas met je eigen naam
Lees ook:Bieractie top drie week 13
Lees ook:Persoonlijke Hertog Jan Grand Prestige voor vaderdag

3 reacties op “Glazen en nog eens glazen

  1. Aikibob

    Ja zucht echte creativiteit is dus weer ver te zoeken! Ze volgen elkaar gewoon steeds en dat is id erg jammer!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Frank de Bruin

    Activate &Co houdt structureel consumentenonderzoek naar activatie campagnes waarbij de biermarkt een bijzondere plaats inneemt. Meer dan 1.000 activatie campagnes zijn gemeten http://www.activatiebarometer.nl waar onder een aantal glasacties in drankenland. Glasacties doen het goed bij de consument omdat het dichtbij de bier/merk beleving staat en dat doelgroep steeds behoefte heeft aan (nieuwe) glazen. Zeker bij speciaal bieren scoren glasacties hoog qua deelname bereidheid en passendheid bij het merk. Dat er nu meerdere (grote) bier glas activatie campagnes gelijktijdig lopen Amstel, Hertog Jan, Heineken is zeker interessant om te onderzoeken bij de consument. Bedoeling is om deze acties in de volgende Activatie Barometer mee te nemen.

    Frank de Bruin

      /   Beantwoorden  / 
  3. Ernst de Moor

    Is dit niet gewoon het gevolg van de introductie van nieuwe technologie bij één van de glazen leveranciers, die dat vervolgens is gaan promoten naar zijn afnemers (de brouwerijen dus)?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.