KHN: Heineken intimideert cafébazen

In De Telegraaf van gisteren vertelt KHN bestuurder Remco Glas dat Heineken intimiderende controles uitvoert bij cafébazen. Zo zouden ‘breedgeschouderde gorilla’s’ van een beveligingsbedrijf bij de uitbaters op bezoek gaan om te kijken of er alleen Heineken-producten worden geschonken.

 

De onaangekondigde visites worden volgens Glas als intimiderend ervaren. KHN roept kroegbazen op zich te melden bij Horeca Nederland als zij ook dergelijke ervaringen hebben gehad. Klagende café-eigenaren geven aan dat controleurs zich nauwelijks voorstellen, er geen vragen gesteld mogen worden en ze toegang eisen tot alle plekken.

Volgens Heineken-woordvoerder Hans Sjouke Koopal worden cafébazen inderdaad steeksproefsgewijs gecontroleerd, echter intimiderend mogen de controles absoluut niet zijn. Koopal geeft aan dat contact wordt opgenomen met het bureau dat de controles uitvoert om na te gaan hoe deze verlopen. Heineken heeft hoge kwaliteitsnormen en wil zekerheid dat de klant het juiste product krijgt. Dat is uiteraard logisch, zeker na het Olm verhaal. Ik vind het ook belangrijk dat als ik bier bestel van een bepaald merk ik er zeker van ben dat ik ook echt dat bier krijg. Dit moet natuurlijk wel op een nette manier gebeuren.

Bronnen: Distrifood en De Telegraaf.

Lees ook:Heineken stopt partnerschap met KHN
Lees ook:Heineken schrapt 70 banen
Lees ook:5 procent van het bier illegaal
Lees ook:Bierprijs in café kan veel lager
Lees ook:Heineken introduceert nieuw bierglas

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.