Heineken verandert bedrijfslogo

Heineken heeft besloten om een nieuw bedrijfslogo te introduceren om zo als onderneming iets meer los te komen van het biermerk. Het nieuwe logo moet, volgens Heineken, de verandering laten die het bedrijf de laatste tien jaar heeft doorgemaakt. 

De meerderheid van Heineken’s werkmaatschappijen zal het nieuwe ontwerp toepassen en zo zal het bovendien te zien zijn in officiële nieuwsberichten vanuit het bierconcern. Volgens Jean-François van Boxmeer, CEO Heineken, kan met de komst van het nieuwe logo zichtbaarder worden gemaakt waar het concern nog meer voor staat. Een interessante stap. Naar verwachting is ‘t dus de strategie om naar de toekomst toe andere producten dan het pils naar voren te brengen. Of zou er een nieuw product gelanceerd worden?

Op het nieuwe logo wordt de naam Heineken in groene hoofdletters geschreven en de ster is nu boven de letter H geplaatst. Niemand hoeft bang te zijn dat ze de bekende groene flesjes Heineken niet meer zullen herkennen in de winkels door de vernieuwing, want het ontwerp van de flesjes blijft gewoon hetzelfde.

Bron: De Stem en Marketing online

Lees ook:Wereldwijd nieuw ontwerp op verpakkingen Heineken
Lees ook:Heineken daagt Olm voor de rechter
Lees ook:Verliest Heineken binnenkort ster?
Lees ook:Heineken lanceert nieuwe retourfles
Lees ook:Heineken bestaat 140 jaar

6 reacties op “Heineken verandert bedrijfslogo

  1. bAVkito

    En altijd dat gezever over die lachende eetjes dan,
    waarmee Heineken zich zo profileerde?
    Hoe leg je dat nu uit?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Alexander

      Nou, die blijven op de flesjes staan zoals in de tekst staat. Het gaat in dit geval om de naam van het Concern Heineken. De moeder om het zo te zeggen.

        /   Beantwoorden  / 
      1. bAVkito

        Niet echt consequent DUS—-zelfs ik ben in de war—-en dat wil wat zeggen met mijn IQ

          /   Beantwoorden  / 
        1. Alexander

          Consequent heeft er niet veel mee van doen. Het logo van Inbev is toch ook wat anders dan die van Jupiler?

            /   Beantwoorden  / 
          1. bAVkito

            Als je het zo ziet–ok. Maar dan hadden ze de naam van het CONCERN dus beter kunnen veranderen. Heineken heeft namelijk meer biertjes onder zijn hoede, dan alleen dat bier met die (red: nog steeds, maar dat gaat ws toch wel veranderen als het nieuwe logo aanslaat)lachende eetjes.
            Ik lach altijd als ik aan de Bavaria zit.

              /  
  2. Frans Ruiter

    Het lettertype lijkt wel heel erg op dat van een aantal decennia geleden. Retro?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.