Rosé of roze?

Al heel wat brouwers proberen jarenlang met man en macht op de een of andere manier een speciaal vrouwenbier onder de aandacht te brengen. Het gaat zelfs zo ver dat de bierdrinkende vrouw wordt gezien als iemand waarbij bier vooral een niet te sterke smaak moet hebben, niet teveel alcohol moet bevatten en het flesje er zo uit moet zien dat iedere vrouw hier graag mee rond wil lopen. Dit laatste vind ik goed echter blijkbaar moet dit nu met Hello Kitty zijn?

 

Je weet wel al dat roze waarop ieder jong meisje verliefd is. De marketeers moeten gedacht hebben: ‘zo dochter zo moeder’. Talloze manieren zijn er al bedacht om de vrouw aan het bier te krijgen. Nu is de poging via de kinderen aan de beurt.

Zoete smaak
Waarom, waarom benaderen ze vrouwen alsof het lijkt of wij niks gewend zijn. Dat is nu de reden dat wij geen bier drinken. Ondanks dat de missie keer op keer mislukt hebben de marketinggoeroes al jaren alle antwoorden. De belangrijkste is wel dat ze denken dat vrouwen geen bier drinken zonder aanvullende zoete smaak.

Kinderfiguur en bier?
Een nieuwe generatie in de bierindustrie denkt nu dat het voornamelijk aan het uiterlijk van het bier en het bierflesje ligt dat sommige vrouwen nog niet aan het bier zijn. Ik geloof ook dat dit een onderdeel uitmaakt van het probleem. Het is een echt mannenproduct. Echter waarom slaat men dan direct zo door en komt men met oplossingen als rosé bier of ook wel echt roze bier en dan nu ook nog met een Hello Kitty sticker erop! Want dat is de nieuwste oplossing volgens het Duitse Beck’s bier afkomstig van een groot bierconcern. Een roze flesje rosé bier met een Hello Kitty sticker erop. Dat verzekert dat de vrouw bier gaat drinken en ook nog eens trots rond loopt in de bar om te laten zien hoe stoer, maar ook hoe ontzettend vrouwelijk de vrouw is. Gaat werken toch?

Mijn maag draait bijna om dat er nu zelfs een kinderfiguur wordt ingezet! Daarbij heeft men ook nog verzonnen om het flesje bier slanker te maken. Dat past natuurlijk zo goed bij waar iedere vrouw mee bezig is, afslanken. Het is weer duidelijk: de marketing bestaat voornamelijk uit mannen die proberen de vrouw te snappen.

Uit onderzoek van Fons Trompenaars blijkt dat vrouwen bier niet willen drinken omdat ze zich vergeten voelen in commercials op tv. Aangezien al deze commercials op mannen zijn gericht voelen de vrouwen zich achtergesteld en hebben ze daarom geen behoefte aan het drinken van bier. De marketinggoeroes hebben daar nu dus iets op gevonden. De volledige aandacht op de vrouw met Hello Kitty roze bier in een afgeslankte fles. Zal dit ervoor zorgen dat de vrouw weer tevreden is en genoeg aandacht krijgt?

Lees ook:Roze vrouwenbier wordt niet gewaardeerd
Lees ook:Bierrondje voor alle vrouwen van Nederland
Lees ook:Vrouwen drinken meer in de zomer
Lees ook:Nieuwe campagne Hertog Jan vrouwelijk?
Lees ook:Molson Coors komt met vrouwenbier Animée

6 reacties op “Rosé of roze?

  1. bAVkito

    Inderdaad Fiona—dit is meer mietjesbier dan vrouwenbier

      /   Beantwoorden  / 
  2. Aikibob

    Het is zelfs schandalig om kinderen, want dat doe je met Hello Kitty, er bij te betrekken!

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fiona de Lange

      Precies ik vind het ook ongebegrijpelijk. De wanhoop is groot blijkbaar.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Aikibob

        Wanhoop nee dit moet gewoon verboden worden! Er zijn nog volop ideen te bedenken denk ik zeker om de vrouwen markt voor zich te winnen. Om te beginnen de vrouw in waarde laten en geen stempel op hun hoofd te zetten nog voordat ze een druppel gedronken hebben… vrouwen gewoon eens laten proeven en dan een kijken wat daar uit komt. Nee een paar creatieven die op een kantoortje zitten verdienen heel makkelijk een heleboel geld denk ik!

          /   Beantwoorden  / 
  3. Sandra

    Ah welnee, ik roep al jaren om Hello Kitty bier! Grote meisjes zijn vaak ook gek op Hello-Kitty!:)))

      /   Beantwoorden  / 
  4. elvira

    ja dat klopt sandra ik ben gek op hello kitty ben zelf 21 jaar en heb veel spulletjes er van grote meisjes vinden inderdaad hello kitty leuk!! :)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.