Google lanceert bier

De machtige zoekmachine gaat het over een andere boeg gooien. Tenminste er wordt een nieuwe weg aan het huidige imperium gelegd. Google heeft in samenwerking met de Amerikaanse brouwerij Dogfish Head een bier gelanceerd. Zowel het bier, dat de naam URKontinent kreeg, als de lancering is tot in de puntjes uitgebalanceerd. Verderop in dit bericht is een video te zien hoe dit bier tot stand is gekomen.

Het bier is een ’Belgian Dubbel’ van 8,1 procent alcohol met ingrediënten van over de hele wereld, passend bij de Google filosofie natuurlijk. De URKontinent bevat pils, munich en chocolade mout en Belgische siroop. Vervolgens zijn ingrediënten als een Australisch kruid Wattleseed toegevoegd dat zorgt voor een chocolade, koffie en hazelnoot smaak aan het bier. Groene rooibos uit Afrika zorgt voor een bloemig aroma en het Zuid-Amerikaanse ‘Toasted Amaranth’ voor een aardse en klein geroosterde smaak. De Myrica Gale uit Europa zorgt voor een aanvullende bitterheid en de honing voor een subtiele zoete afdronk. Een bier met veel smaken. Aangezien het door Google wordt gelanceerd verwacht je natuurlijk dat het overal verkrijgbaar is. Helaas zelfs in de Amerikaanse supermarkt is het niet te vinden. Hieronder tref je een video van hoe ‘t bier tot stand is gekomen.

Bron: News.cnet.com

Lees ook:Brouwerij Klein Duimpje lanceert ‘extreem’ bier
Lees ook:Zijn bierdrinkers ook koffiedrinkers?
Lees ook:Corsendonk Pater: een krachtig lichtbitter abdijbier
Lees ook:Nieuw ABT-bier van de maand: Mahou Negra
Lees ook:Nederlandse studentenvereniging lanceert als eerste eigen bier

Eén reactie op “Google lanceert bier

  1. bAVkito

    Als kind smeerde ik ook al pindakaas, chocoladepaste, honing, suiker en vlokken op 1 boterham.
    Maar of ik dat nu nog lekker vind?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.