Heineken vecht tegen indianendrank

In Mexico lijkt een indianendrank, Pulque, uit de dood te zijn herrezen. De godendrank kent vele smaken zoals mango, ananas en havermout en werd in speciale cafés de laatste jaren slechts nog gedronken door oude mannen. Een nieuw, fris uiterlijk heeft gezorgd voor een complete omslag bij de Mexicanen, zo zegt eigenaar Arturo Garrido Aldana van Pulquería Las Duelistas in Mexico-Stad.

Dagelijks wordt er zo’n zevenduizend liter verkocht waarbij de jonge Mexicaan deze drank in zijn en haar hart heeft gesloten. Pulquerías is goedkoper dan bier en wordt verkocht onder namen als ‘het slechtste is nog niets’ of ‘hou op, huil niet langer’. Het stroomt van de tap en is niet verkrijgbaar op fles aangezien het fermentatieproces zich blijft voortzetten. Voor Heineken vormt de drank geen directe concurrentie maar voor de lokale biermerken Sol en Indio is de Azteekse drank zeker een goed alternatief. Mede door de oorsprong en het authentieke karakter valt menig Mexicaan voor deze drank.

Zo zie je dat overal ter wereld lokaal, oorsprong en eigenheid steeds meer gaat meetellen en een product vanuit het niets weer op de kaart zet. Een goed voorbeeld om naar te kijken lijkt me.

Bron: De Telegraaf  en foto: backua

Lees ook:Bier bij de benzinepomp schopt retail in de war?
Lees ook:VVV’s mogen wel lokaal bier verkopen
Lees ook:Tankstations naar de rechter om bierverkoop
Lees ook:Heineken daagt Olm voor de rechter
Lees ook:Staan de Russen droog?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.