Onderzoek: Social media interessant voor bierbrouwers

Een rapport heeft uitgewezen dat bier een interessant product is voor social media gebruikers. Met name twitter lijkt zich erg geschikt om positieve maar ook negatieve ervaringen over bier te delen. Meer hierover ook in het magazine Bier! dat begin december 2011 uitkomt.

Uit een webonderzoek van de afgelopen 12 maanden door Amplicate, krijgt het biermerk Guinness de meeste lof op sites als Twitter en Facebook. In 82 procent van de berichten is positieve enthousiasme te lezen voor het merk.

Overall wijst uit dat 77 procent van alle meningen over populaire biermerken positief waren. Dit is een leuke ontdekking aangezien normaliter mensen sneller hun reactie uiten als ze een negatieve ervaring hebben. Dan zegt dus iets over het belang van twitter voor brouwerijen. Het geeft je positieve reputatie. Het Amerikaanse biermerk Budweiser is overigens het minst geliefd. Maar in 31% van de gevallen werd positief over BUD gesproken.

Het meest besproken biermerk op social media is overigens het Mexicaanse Corona. Het leuke is verder dat biermerk fans gemiddeld veel meer volgers en vrienden hebben dan mensen die zich continu negatief uitlaten over een biermerk. Amplicate deed het onderzoek onder 160 miljoen meningen van meer dan 30 miljoen mensen op sociale media over de hele wereld.

Bron: Yahoo

Lees ook:Heineken sluit wereldwijde marketingdeal met Facebook
Lees ook:Social media en bierbrouwers nog geen huwelijk
Lees ook:Social Media Bier?
Lees ook:Grolsch lanceert nieuwe wervingssite voor personeel
Lees ook:Bierrecordpoging van Olm afgeblazen

2 reacties op “Onderzoek: Social media interessant voor bierbrouwers

  1. Fred Schiphorst

    Dit verhaal had toch al eens in bier magazine gestaan? Mij staat een verhaal van jouw hand bij.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fiona de Lange

      Dat ging over Facebook. Nu is ‘t compleet ingezoomd op twitter. Ik zou zeggen, kijk en lees als ie straks uit is ;-) .

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.