Heineken gaat wereldwijd samenwerken met Facebook en heeft hiervoor een marketingdeal afgesloten. Vanaf 2012 zijn over de hele wereld digitale campagnes te zien van Heineken op het social media netwerk. Details over hoe aan de samenwerking invulling wordt gegeven is niet bekendgemaakt.
Heineken heeft wereldwijd 4,6 miljoen fans op Facebook en zou naar verwachting een grote som geld betaald hebben. Diageo, een producent op het gebied van bier, wijn en gedestilleerde dranken sloot eerder dit jaar een contact met Facebook voor 10 miljoen dollar. Eerder dit jaar sloot Heineken ook al een wereldwijde deal met Google.
Volgens commercieel directeur Alexis Nasard van Heineken is dit een logische stap aangezien steeds meer bierdrinkers op social media aanwezig zijn. Ik geloof zelf ook sterk in het investeren in social media aangezien het een emotieproduct is, en dat is het communicatiemiddel social media ook. Lees overigens ook mijn artikel in Bier! hierover.
Lees ook:Plannen wereldwijde introductie Heineken’s cider en Sol
Lees ook:Social Media Bier?
Lees ook:Desperados houdt bierparty op YouTube
Lees ook:Stem voor een nieuwe toekomst ‘Duvel Tripel Hop’
Lees ook:Onderzoek: Social media interessant voor bierbrouwers