Roze vrouwenbier wordt niet gewaardeerd

In juli 2011 lanceerde Molson Coors het ‘vrouwenbier’ Animee. Ik begreep toen de keuze al niet. Dit moest de volgende flop worden. Het is een licht bier met weinig calorieën, speciaal gecreëerd voor vrouwen die graag bier drinken. Helemaal fout zegt ook sommelier Mark Stroobrandt. “Veel brouwers en cafés snappen niet hoe ze de bierdrinkende vrouw moeten benaderen”.

Molson Coors lanceerde in juli het bericht met drie smaken te komen: ’clear filtered’, ‘crisp rose’ en ‘zesty lemon’. Stroobandt is er van overtuigd dat het promoten van vrouwenbier juist het tegenovergestelde doet; het afschrikken van de vrouw. Precies… die mening deel ik ook.

“Wijn wordt ook niet aanbevolen in een roze flesje met extra glitters om de vrouw over te halen het te drinken, waarom zouden we dat dan wel doen met bier? Teveel mensen zien bier als een bitter drankje wat voornamelijk voor mannen is. Je moet de vrouw net zo behandelen als een man, niet op hen neerkijken en hen behandelen als iets anders.”, aldus Stroobrandt.

Molson Coors is met een grote lancering van Animee in de United Kingdom begonnen. Ze targeten op vrouwen tussen de 18 en 35 jaar met de slogan ”er is altijd wel iets om te vieren”. Ik nodig ze van harte uit op de bier en vrouw bijeenkomsten.

Bron: Big Hospitality.co.uk

Lees ook:Molson Coors komt met vrouwenbier Animée
Lees ook:Molson Coors en vrouwenbier… Echt?
Lees ook:Molson Coors winnaar in race om StarBev
Lees ook:Rosé of roze?
Lees ook:Mannen vinden bierdrinkende vrouw aantrekkelijker

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.