Jopen neemt beker in ontvangst!

Tijdens een gezellige en feestelijke afsluiting van het jaar is vanmiddag om 16.00 uur in de Jopenkerk de beker in ontvangst genomen voor de overwinning van de titel beste, nieuwe Nederlands bier 2011. Terwijl Hertog Jan op maandagavond om 22.00 uur tevreden de computer afsloot en dacht de winst in de broekzak te hebben, gingen alle remmen los in de Jopenkerk. Een verlies van 4% moest toch in te lopen zijn?

In de kerk en buiten de kerk werden alle vrienden van Jopen gemobiliseerd om een stem uit te brengen op de Jopen Jacobus. En met succes. Honderden stemmen kwamen er extra binnen en zo ging de Haarlemse brouwerij er met de winst vandoor. “Hiermee bewijst de kracht van internet en social media maar weer. Iedereen ging ons helpen. En dat op maandagavond!”, aldus Lydian Zoetman.

Ik kreeg al diverse vragen over waar dit bier te koop is. Voor wie het wil gaan proeven, vanaf volgende week is het goed verkrijgbaar bij de Mitra drankenspeciaalzaken!

Lees ook:Jopening groots gevierd
Lees ook:Social Media Bier?
Lees ook:Top drie Mooiste Bar van Nederland 2013 bekend
Lees ook:Jopen gebruikt Facebook voor naam nieuw IPA-bier
Lees ook:De voortgang van de Jopen kerk

5 reacties op “Jopen neemt beker in ontvangst!

  1. Alexander

    Maw, ‘beste’ bier is eigenlijk niet de waarheid :)

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fiona de Lange

      Jawel, de consument vond dat zo. Er is namelijk ook veel op Jopen Witte Rook gestemd… dus niet iedereen heeft op de Jacobus gestemd. In de kerk is ‘t een populair bier dus niet vreemd dat iedereen erop gaat stemmen ;-) .

        /   Beantwoorden  / 
      1. Alexander

        ik neem aan dat je wel weet dat er meerdere oproepen zijn geweest enzo. dus er is niet zoiets als ‘de consument’ :) Persoonlijk vond ik ander bier van Jopen dit jaar beter. Maar het is mooie brouwer. Dit jaar trouwens denk ik de laatste keer geweest dat er 2 bieren van Jopen op het kerstbierfestival in Essen waren.

          /   Beantwoorden  / 
    2. ton van oorschot

      Erg subjectief. Als je een geweldig bier brouwt als kleine brouwer heb je gewoon minder kans dan een commerciele organisatie met internet en media. Maar goed, het zei zo. Als je de middelen hebt moet je ze ook gebruiken, ook al is je bier niet eens zo geweldig!

        /   Beantwoorden  / 
  2. Aad Versluis

    Is het niet zo dat de consument gewoon op een merk stemt, terwijl men niet eens weet hoe het product van andere kandidaten smaakt?
    Merkentrouw, ja dat was er 50 jaar geleden ook al.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.