Campagne om klant alcoholbewust te maken

Britse supermarktketen Sainsbury’s start met Heineken en Diageo een campagne om klanten in de supermarkt meer bewust te maken van verantwoord alcoholgebruik. Op die manier wil Sainsbury’s de verkoop van lichtalcoholische dranken verdubbelen voor 2020. Aha, het gaat dus om een impuls aan deze drankengroep.

De campagne bestaat uit het kunnen proeven van kleine hoeveelheden lichtalcoholische wijnen en bieren in de supermarkt. Verder wordt het winkelend publiek bewuster gemaakt van de hoeveelheid alcohol door zelf een glas in te schenken en het volume alcohol in te schatten.

Als de consument daarvoor slaagt hoeft de regel van twee alcoholische eenheden per dag wellicht ook niet verruild te worden voor het niet drinken van twee dagen per week. Eerder deze week verscheen het bericht in de media dat de Brit problemen zou hebben met het inschatten van alcoholhoeveelheden.

Bron: Levensmiddelenkrant

Lees ook:Twee dagen per week geen alcohol
Lees ook:Heineken start samenwerking met Spar
Lees ook:Wieckse ook in alcoholvrij varianten 0.0%
Lees ook:Weekend bieractie top drie week 11
Lees ook:Bieractie top drie week zes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.