De Koninck heeft facelift gekregen

De etiketten en vormgeving van De Koninck zijn compleet vernieuwd. Het gefacelifte Antwerpse Bolleke is in de  Nederlandse horeca te bewonderen. Sinds de overname van het biermerk door Duvel Moortgat is flink geïnvesteerd om het bier een nieuw elan te geven, en daarmee een nieuw leven.  

Om een nog betere constante kwaliteit De Koninck te brouwen zijn de brouwinstallaties gemoderniseerd en is een nieuwe verpakking ontworpen. Natuurlijk is het bekende recept onveranderd. Het amberkleurige bier is een hogegistingsbier met een toegankelijke smaak: fris pittig met een licht bittere moutsmaak en een zacht aroma.

De Koninck in Nederland
Sinds de jaren ’80 heeft de Antwerpse klassieker zijn weg naar de Nederlandse markt weten te vinden. Eerst met name in de zuidelijke grensstreek (via de Nederlandse bezoekers van de Antwerpse Vogeltjesmarkt). Maar niet veel later ook in grote steden zoals Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Delft, Leiden en Leeuwarden waar met name studenten het bier dronken. Tal van Nederlandse steden hebben horecazaken waar De Koninck nog steeds een icoon is. Voorbeelden daarvan zijn ‘de Sinjoor’ in Breda en Café Anvers in Tilburg.

Bron: Duvel Moortgat

Lees ook:De Koninck krijgt andere positionering
Lees ook:Brouwzaal De Koninck afgebroken voor nieuw bezoekerscentrum
Lees ook:De Koninck verkocht aan Duvel!
Lees ook:Mooi voorjaar goed voor Duvel verkoop
Lees ook:Heineken aast op overname De Koninck

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.