Amstel heeft alle blikken en verpakkingen een nieuw design gegeven. Onder andere het rood is nu nog zichtbaarder gemaakt. Dat is inderdaad niet meer te missen, bekijk het laatste blikje maar eens. “De nieuwe vormgeving gaat terug naar de kern van het Amstel merk en zit heel dicht op de kwaliteitsbeleving van de Amstel drinker,” zegt Maud Meijboom, Marketing Manager van Amstel. Het nieuwe ‘gezicht’ zorgt voor meer eenheid in de uitstraling van het Amstel-merk waardoor de herkenbaarheid in het schap is vergroot, aldus Meijboom.
Achter de nieuwe look, zit een hele strategie schuil. De vormgeving op de nieuwe verpakking is wat ronder en dynamischer waardoor Amstel een eigentijds karakter en een verfrissende uitstraling heeft gekregen. De verschillende Amstel-bieren zijn vanaf nu ook te herkennen aan de achtergrondkleur in combinatie met subtiel aangebrachte kleuren die typerend zijn voor het bier. De blikken van de speciaalbieren zijn bovendien duidelijk herkenbaar aan de identieke kleur van het product.
En wat vind je ervan?
Bron: Heineken
Lees ook:Amstel lanceert 0.0
Lees ook:PALM pakt uit met nieuwe uitstraling
Lees ook:Wereldwijd nieuw ontwerp op verpakkingen Heineken
Lees ook:Grolsch Herfstbok nu al verkrijgbaar én in blik
Lees ook:Grolsch Lentebok nu in blik
Blikje ziet er mooi uit. Gaan ook de etiketten van de flesjes veranderen? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.