Stormloop Bavaria-bier door EM-TE actie

In Uden vierde supermarkt EM-TE dat ze een keer open waren op zondag met een bieractie. Bij aankoop van een krat Bavaria kregen ze de tweede gratis. Dat zorgde zo net voor de carnaval natuurlijk voor een stormloop aan bierkopers. Met aanhangwagens werd het bier opgehaald en het zag bij de kassa’s erg blauw. Maar is het ook verantwoord te noemen? Ook zonde voor het imago van een biermerk als Bavaria.

Vanaf zondagochtend tien uur was het topdrukte bij de supermarkt. Er was al rekening gehouden met een stormloop en de supermarkt had een extra voorraad bier aangelegd. Ook vraag ik mij af wat je hier nu mee opschiet. Ze komen eenmalig voor ‘t bier en nergens anders voor. En welke brouwerij wil nu dat zijn bier gratis wordt weggegeven?

Bron: Kliknieuws

Lees ook:Nieuwe Bavaria-actie
Lees ook:Grote run op V-Dress Bavaria
Lees ook:‘Bavaria-babes krijgen aparte stadionplaats’?
Lees ook:Gratis bier bij Bavaria Bierkoerier?
Lees ook:Bavaria laat Carnavalvierders ‘praten’

5 reacties op “Stormloop Bavaria-bier door EM-TE actie

  1. Ton van Oorschot

    Imago? Welk imago? Bavaria is toch al sinds mensenheugenis het goedkoopste supermarktbier dat er is!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Fiona de Lange

    O vandaar?? Ik vind dat dit soort acties echt niet moeten kunnen. Het kan toch niet waar zijn dat een bier ineens voor de helft van de prijs te koop is? Hieruit blijkt natuurlijk duidelijk dat de supermarkt het bier gebruikt om de klant naar de winkel te trekken. Als branche moeten we ons bier daar niet voor laten misbruiken!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Jeroen

    Vreemd ook, want tegen de happy hours ageert de politiek weer wel. Zijn die niet zelfs officieel verboden? 24 flessen bier voor een paar euro. Ja inderdaad, dan maakt drank veel meer kapot dan je lief is!

      /   Beantwoorden  / 
  4. Melle

    Bij de LIDL koop je voor 10 euro 2 kratten bier, met 24 flesjes van 33cl. Zie http://www.bier-aanbieding.nl. Blijkbaar hoeft bier niet zo duur te zijn en zit er bij de A – merken een behoorlijke marge op bier. Maar die marge wordt is weer nodig voor de marketing, internationale expansie, dure kantoren en hoge salarisen.

    Waarom is zo’n actie van de EMTE onverantwoord? Klanten profiteren van een mooie aanbieding en drinken aankomende maanden een lekker Bavaria pilsje. Prima toch!

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fred Schiphorst

      Even los van het aanmoedingen van binge drinking: het is met name onverantwoord omdat de zelfde brouwerijen het verlies dat ze op deze manier lijden af lijken te wentelen op de horeca ondernemers, die anders dan de supermarkten niet kunnen kiezen om bier van een te dure brouwerij links te laten liggen. dat betekent dus dat deze aanbiedingen min of meer over de rug van de Horeca ondernemingen met Bavaria bier gaan. Economisch een ongezonde situatie én niet in het belang van de consument die wel eens een café of restaurant bezoekt.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.