Heineken ontwerpt nachtclub

Crowdsourcing, ik heb er altijd in geloofd. Je vraagt het ‘publiek’ om hulp en zij bedenken de oplossing. Effectie en ook nog zeer goedkoop. Zo kan je mensen vragen om met een ontwerp te komen voor bijvoorbeeld een nieuw bier of product. Daar kan je dan een klein bedrag tegenover stellen. De meeste mensen die aan crowdsourcing  meewerken met een eigen ontwerp of slogan, zijn vaak trots als voor hun creatie wordt gekozen. In samenwerking met crowdsourcers heeft brouwer Heineken een futuristische nachtclub laten ontwerpen. 19 opkomende ontwerpers en 100 ‘clubbers’ uit ruim 20 steden droegen een jaar lang online hun steentje bij. Het concept kent 6 pijlers. Mark van Iterson van Heineken: “Clubs zijn interessant voor ons om nieuwe ideeën uit te voeren. Het zijn immers sociale, extraverte en vooruitstrevende plekken waar het design echt de belevenis van het uitgaan bepaalt.”

De nachtclub kent 6 pijlers. Verbinding, waar activiteiten de mensen stimuleren tot sociale interactie en participatie. Een drankje krijgen, met een interactieve bar waar men op een vriendelijke manier medewerkers laat weten wie er aan de beurt is. Ontdekken, door middel van speelse, interactieve gadgets. Dansen, waar wordt gezorgd voor een interactief gevoel tussen de DJ en het publiek. Cooling down, waar men een loungeruimte kan vinden en de nacht kan beëindigen, waar de stappers worden begeleid door een vriendelijke portier. Hij geeft ze aanwijzingen en zorgt voor vervoer naar huis.

Het project is volgens Heineken de eerste in een reeks van design initiatieven.

Bron: Heineken International.

Lees ook:Hoe ziet het nieuwe Heineken flesje eruit?
Lees ook:Duvel Design Contest levert 700 inzendingen op
Lees ook:Heineken komt met valentijnscadeau
Lees ook:Heineken verandert bedrijfslogo
Lees ook:Opnieuw exclusieve oplage Duvel glas

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.