In het derde kwartaal van 2013 noteert Heineken weliswaar een omzetgroei van zeven procent echter dit is vooral te danken aan de overnames en samenwerkingsverbanden. Hier komt zo’n 20 procent van de omzet vandaan. Tel je die niet mee dan heeft Heineken een volumedaling van 2,8 procent. Zoals inmiddels al een jaarlijkse trend is geworden loopt de West-Europese markt terug. Met name ook de bierverkoop in Spanje en Portugal krijgen harde klappen. Er wordt door de crisis daar niet meer bier gedronken.
De verkoopdaling wordt vooral opgevangen door groei in Azië, Centraal- en Oost-Europa en Afrikaanse landen waar onlangs diverse overnames plaatsvonden. Voor de exacte cijfers kijk naar: VEB-net of Heineken International
Lees ook:Heineken nog steeds onder druk in West-Europa
Lees ook:België exportkampioen in bier
Lees ook:Heineken koopt twee Ethiopische brouwerijen
Lees ook:Heineken zakt in verkoop verder weg
Lees ook:11,4 procent minder bierverkoop bij AB InBev