Pilsbrouwers hebben het momenteel moeilijk in met name West-Europa. Dat blijkt ook duidelijk uit de cijfers van bierbrouwer Heineken die een moeilijk eerste kwartaal achter de rug heeft. De slechte economische omstandigheden en het koude en natte weer liet de Heineken-verkoop in West-Europa dalen met 9 procent. Wereldwijd ging de verkoop met 3 procent omlaag.
De daling vond ook plaats in Noord- en Zuid-Amerika in belangrijke markten als de VS en Brazilië. De dalende bierconsumptie werd enigszins goedgemaakt door stijgende verkoop in groeimarkt Azië en Mexico. De mindere verkoopcijfers hebben geen invloed op de winst. Heineken noteerde meer winst, namelijk 227 miljoen euro, tegenover 166 miljoen een jaar eerder.
Lees ook:Omzet SABMiller stijgt, Foster’s daalt
Lees ook:Bierconsumptie West-Europa daalt sterker
Lees ook:11,4 procent minder bierverkoop bij AB InBev
Lees ook:Omzetstijging bij AB InBev
Lees ook:Heineken meest verkochte bier West-Europa
Die winstcijfers rechtvaardigen natuurlijk de prijsstijging voor de Horeca!
De bonussen van het management moeten toch betaald kunnen worden?