Rockband KISS zet in op bier- en gastronomie

Naast rock-muziek is de groep KISS ook gecharmeerd van bier- en gastronomie. In Los Angeles opende zij hun derde restaurant met een uitgebreide bierkaart waarop zo’n 80 bieren staan. Voor de komende vijf jaar zijn er plannen om wereldwijd in totaal 100 restaurants met deze formule te openen. De franchise-formule met de naam Rock & Brews lijkt op het concept van de Hardrock Cafés en heeft daarnaast wellicht ook iets weg van de Belgian Beer Cafés.

Op de bierkaart vind je onder andere de Belgische bieren Affligem Tripel, Hoegaarden, St. Bernardus, Duvel, Lindemans, Gouden Carolus, Broeder Jacob en zelfs Orval, maar ook de bieren uit de VS en andere landen zoals Duitsland en Ierland hebben een plek gekregen.

De spijskaart laat je kennis maken met verschillende nummers van rockbands waarnaar de gerechten zijn vernoemd. Er is zwaar ingezet op bier en dan met name ‘craftbeer’. Een mooie ontwikkeling voor de biercultuur die op deze manier in de Amerikaanse staten verdere aandacht en invulling krijgt. Ik ben erg benieuwd hoe de bierkaart zich de komende jaren gaat ontwikkelen en of er niet steeds meer Belgische bieren vervangen worden voor de Amerikaanse bieren.

Dit jaar opent KISS ook nog restaurants op Maui in Hawaii en in Kansas City in Missouri.

Bronnen: De Morgen en Rock & Brews 

Lees ook:Vernieuwde Nederlandse bierkaart te koop
Lees ook:Een prinselijk nieuw bier!
Lees ook:Bier en Gastronomie Award 2012 gaat naar….?
Lees ook:Bezoek aan Invercargill Brewery
Lees ook:14% verkoopgroei ‘craftbeer’ in USA

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.